Event & Kurser

Startsida | Webbdagarna-bloggen

Morgan Olofsson: “De vanligaste misstagen begås oftast före krisen”

Morgan Olofsson är kommunikationsdirektör på MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) och har en bakgrund som journalist på landets största tidningar och radiokanaler, utrikeskorrespondent, och tidigare positioner som kommunikationschef på Arbetsmiljöverket och Svenska Röda Korset. Han är expert på kommunikation kring svåra och stora händelser och hur vi ska tänka i ett krisläge. I Morgans […]

Läs hela inlägget »

Marianne Stjernvall: “CRO handlar om att ha någon som jobbar som ”säljare på sajten””

Att optimera konverteringsgraden på sajter är idag en vanlig utmaning för marknadsförare och kommunikatörer. Målet är att få våra besökare att göra det vi vill vill – till exempel anmäla sig till ett nyhetsbrev eller köpa något. Marianne Stjernvall är en av Sveriges ledande specialister inom konvertering och A/B-testning och även kursledare på Webbdagarna Academys […]

Läs hela inlägget »

“Företag som vill lyckas behöver glömma sin historia och bli förälskade i framtiden”

Stefan Engeseth är författare, föreläsare och hajdykare. Hans idéer är innovativa och framtidsorienterade och han har hållit ett stort antal föreläsningar och workshops i många olika delar av världen för en rad företag och akademiska institutioner.  Den 17 november är han en av tre succékomponenter när han tillsammans med Anna Peters Johansson och Tobias Degsell […]

Läs hela inlägget »