Event & Kurser

Startsida | Webbdagarna-bloggen

Philip Ahlqwist: “Mångfald framför enfald ger framgångsrika team”

Philip Ahlqwist har 25 års erfarenhet av kommunikationsbranschen, start-up och tech, och vi möter honom på Webbdagarna 18-19 april. Han har framgångsrikt utvecklat, lanserat och drivit innovationer, varumärken och bolag som vunnit stor uppmärksamhet både i Sverige och internationellt, exempelvis Volontaire, Maurten och Sprintcrowd. Philip har belönats med över 100 priser för kreativitet och effektivitet […]

Läs hela inlägget »

Därför är en flexibel organisation ett måste för företag som vill lyckas

Carl Kamm har tillsammans med Philip Ahlqwist grundat byrån New Kin som reducerar varumärkessvinn. Han har över 14 års erfarenhet i kommunikationsbranschen där han utvecklat nyskapande varumärkesdrivande distributionsstrategier, digitala strategier, tillväxtstrategier och aktiveringar tillsammans med kunder som Subway, General Mills (Häagen Dazs, Old El Paso), Essity (Libero, Libresse), Coca Cola. Många priser har tilldelats Carl, […]

Läs hela inlägget »

“Digitala verktyg och beteenden utvecklas hela tiden och det är en utmaning att nå fram”

Vad behövs för att kunna arbeta effektivt med digital marknadsföring och kommunikation? Hur kan man arbeta för att utgå ifrån kundens behov? Anna Kleinwichs Magnusson har arbetat med digital marknadsföring och kommunikation sedan 25 år tillbaka och är kursledare för Webbdagarnas kurs “Digital kommunikation – strategi, metoder och verktyg”. Här berättar Anna varför man behöver […]

Läs hela inlägget »

Madelene Törnblom: “Det är en klyscha – men du måste våga för att vinna!”

Madelene Törnblom grundade vid tjugo års ålder Maya Delorez med noll erfarenhet av e-handel, marknadsföring eller inköp. Idag omsätter bolaget över 100 miljoner kronor, har 25 anställda och kunder i över 80 länder. Priserna regnar över denna superentreprenör och vi är nyfikna på hur hon gjort. Själv menar Madelene att hemligheten bakom ett framgångsrikt varumärke är […]

Läs hela inlägget »

“Att leda digital transformation kräver nya förmågor”

På dagens marknad krävs verktyg för att skapa nya produkter och affärsmöjligheter. Forskning visar att organisationer med hög innovationsförmåga och förändringskompetens står sig bättre i den digitala transformationen. Hanna Elving och Klara Adolphson är kursledare för den nya kursen “Förändringsledning och digital transformation”.  Hej Hanna och Klara, vilka är ni? Klara har grundat Innovation Leadership […]

Läs hela inlägget »

Paulina Modlitba: “Krisen är din bästa grogrund för rannsakan, nya insikter och vägar framåt”

Paulina Modlitba är expert inom digitalisering, tech och innovation. Hon har varit programredaktör för Webbdagarna, Women in Tech och Tidskriftsdagarna, och skapade Teklafestivalen i samarbete med Robyn och KTH. Idag driver hon konsultverksamhet inom digital strategi- och affärsutveckling och anlitas bl.a. av SVT, Google, Sveriges Radio, Bonnier AB, IDG, Nobel Media, Vinnova, KTH och Tillväxtverket. […]

Läs hela inlägget »

Morgan Olofsson: “De vanligaste misstagen begås oftast före krisen”

Morgan Olofsson är kommunikationsdirektör på MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) och har en bakgrund som journalist på landets största tidningar och radiokanaler, utrikeskorrespondent, och tidigare positioner som kommunikationschef på Arbetsmiljöverket och Svenska Röda Korset. Han är expert på kommunikation kring svåra och stora händelser och hur vi ska tänka i ett krisläge. I Morgans […]

Läs hela inlägget »