Event & Kurser
Philip Ahlqwist: “Mångfald framför enfald ger framgångsrika team”

Philip Ahlqwist: “Mångfald framför enfald ger framgångsrika team”

Philip Ahlqwist har 25 års erfarenhet av kommunikationsbranschen, start-up och tech, och vi möter honom på Webbdagarna 18-19 april. Han har framgångsrikt utvecklat, lanserat och drivit innovationer, varumärken och bolag som vunnit stor uppmärksamhet både i Sverige och internationellt, exempelvis Volontaire, Maurten och Sprintcrowd. Philip har belönats med över 100 priser för kreativitet och effektivitet i tävlingar som Cannes Lions, Effie, Clio, Sabre, Art Directors Club, D&AD, Webbys, 100-Wattaren och Guldägget. Dessutom är han en av få svenskar som belönats med ett Grand Prix på Cannes Lions International Festival of Creativity.

Vad är det allra viktigaste för företag som vill lyckas i framtiden?

Öppensinnighet.

Vilken del är nyckeln i ett framgångsrikt samarbete och/eller ett starkt team?

  1. Mångfald framför enfald, i team-sammansättningen.

  2. Att lyckas kombinera erfarenhet med nyfikenhet och att sätta laget framför jaget.

  3. Få samtliga att driva mot ett gemensamt mål: att lösa uppgiften på bästa möjliga sätt.

Vilken är den värsta fällan att kliva i gällande sitt yrkesliv?

Att stanna kvar i en miljö med osund kultur som inte är värderingsdriven, utvecklande eller utmanande.

Ge oss ditt bästa råd?

Your ego is not your amigo.

Vilken är din favorit podcast/tv-serie?

Tv-serie – Brideshead Revisited

Podcast – Desert Island Discs

Vad är din go to för inspiration?

Familj och vänner.

Vad kommer att överraska oss mest med er programpunkt på Webbdagarna?

Vår analoga approach.

Vilken första mening kommer att inleda er föreläsning?

Hej – vad kul att ni är här!

“Läs mer om Webbdagarna 18-19 april, 2023  »

 

Skribent: Webbdagarnas redaktion. Du når oss på webbdagarna@idg.se.

 

Missa inga nyheter från Webbdagarna-bloggen!

Genom att signa upp dig på nyhetsbrevet godkänner du IDG:s användarvillkor.