Event & Kurser

Startsida | Webbdagarna-bloggen

“Företag som vill lyckas behöver glömma sin historia och bli förälskade i framtiden”

Stefan Engeseth är författare, föreläsare och hajdykare. Hans idéer är innovativa och framtidsorienterade och han har hållit ett stort antal föreläsningar och workshops i många olika delar av världen för en rad företag och akademiska institutioner.  Den 17 november är han en av tre succékomponenter när han tillsammans med Anna Peters Johansson och Tobias Degsell […]

Läs hela inlägget »

Så hjälper Tina Sayed Nestius dig att bli digitalt smart(are)

Tina Sayed Nestius är konsult med lång erfarenhet av strategiskt arbete med digital marknadsföring, särskilt inom sociala medier. Hon har skrivit boken #BliDigitaltSmart – sociala medier för företagare och utbildat flera hundra marknadsförare i strategiarbete för sociala medier. Bland uppdragsgivarna hittas Pensionsmyndigheten, Rättviseförmedlingen, Riksidrottsförbundet och skönhetsmagasinet Daisy Beauty. På Webbdagarna den 16-17 november uppmanar hon […]

Läs hela inlägget »

Johanna Olsson: “Att känna trygghet är nyckeln till att våga ta risker och tänka nytt”

Johanna Olsson är en av grundarna till konsultbyrån The Hows och författare till boken “Närhet trots avstånd – Att leda och samarbeta på distans” (2022, Liber) som nominerats till Årets marknadsföringsbok. Johanna har under många år arbetat globalt med facilitering, lärandedesign, ledarskap, teamutveckling och kreativa processer. Hon är utbildad Kaospilot, certifierad i Distributed management och […]

Läs hela inlägget »

“Våga släpp prestigen och ta ditt bolag snabbare till version 2.0”, uppmanar Terry Träff

Från början verkade Terry Träff, Digital growth & transformation consultant, inom musikbranschen under MySpace-eran. Men efter att skiftat fokus mot strategi och marknadsföring inom e-handel, arbetar han nu främst med digital tillväxt och transformation inom olika branscher såsom bilindustrin, försäkringsbranschen och några av Sveriges ledande e-handelsbolag. Terry menar att oavsett om du är marketing manager […]

Läs hela inlägget »

Anna Loverus lär dig att förstå och jobba proaktivt mot desinformation

Anna Loverus, grundare och vd för Better Odds, vet hur vi med hjälp av data och strategisk kommunikation kan förutspå och navigera risker och kriser. Hon har lång erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer att hantera konsumentbojkotter, geopolitisk spänning, krig, terrorattentat, desinformation och informationskrigsföring samt klimatpåverkan. Som digital strateg har Anna jobbat med varumärken […]

Läs hela inlägget »

Lotta Wollentz: “Lyckas vi för ofta har vi inte varit tillräckligt bra på att spänna bågen”

Lotta Wollentz jobbar som Co-lead & Head of Strategy på ICA Gruppens innovationshub ICAx. Hon har en långtgående passion för digital affärsutveckling och att våga utmana existerande sanningar genom datadrivna analyser och insikter. På Webbdagarna kommer Lotta att berätta om bakgrunden till ICA Gruppens lansering av en spännande innovationshub, vilka verktyg och metoder som varit […]

Läs hela inlägget »