Event & Kurser

Startsida | Webbdagarna-bloggen

Möt Patricia Miodek och Lia Merkel – som skapade en guldäggsbelönad dialog mellan Snapchat-generationen och en statlig myndighet

Patricia Miodek och Lia Merkel är kreatörsduon bakom det lustfyllda Guldäggsvinnande caset där en statlig myndighet lyckades skapa dialog med en ung generation. Med Mönstringslinsen och spännande AR-teknik blev Rekryteringsmyndigheten den första myndigheten i Europa med samhällsinformation på Snapchat. De utmanade bilden av traditionell myndighetskommunikation och för första gången i historien provade hundratusentals unga att […]

Läs hela inlägget »

Möt Lauren Currie – representant för The power of kindness; den lönsamma superkraften snällhet som påverkar ditt resultat och gör ditt ledarskap framgångsrikt

Lauren Currie är keynote speaker, superentreprenör och grundare av Upfront Global. Lauren är ambassadör för The power of kindness, och tror på snällhet och ödmjukhet som en superkraft, likväl som att allas röster ska få höras. Dessutom sprider det styrka som rustar oss i en starkare tro på oss själva och det vi representerar. Tänk […]

Läs hela inlägget »

Möt Björn Bydén – som vet hur du ska agera när Googles uppdatering kräver en användarupplevelse av helt ny nivå

Björn Bydén är en av Sveriges främsta SEO-experter. Han vet hur du genom att jobba smart med din sökmotoroptimering kan nå stora skalfördelar, men att det också krävs att du har tiden, kunskapen och viljan. När Googles nya uppdatering medför att användarupplevelsen blir en rankingfaktor är det viktigare än någonsin att ha en snabb och […]

Läs hela inlägget »

Möt Yasmin Tilles – som delar sin succéformel att med noll resurser skapa ett expansivt marknadsteam med världen för sina fötter

Yasmin Tilles är den digitala marknadsföringsexperten som brinner för affärsutveckling. Hon har en bakgrund av att forma marknadsteam från grunden, och att med knappa resurser på exceptionellt kort tid nå global framgång. Yasmin har bland annat byggt varumärke på IT-säkerhetsstartupen Detectify, och nu senast har hon som CMO på EdTech-bolaget Unikum skapat en imponerande content […]

Läs hela inlägget »

Möt Charlotta Lundström, Botkyrkabyggen – som lyckats bli dubbelt prisbelönt för sin ärliga kommunikation

Genom små medel, modet att lyfta fram geografisk plats istället för bolaget, samt viljan att underlätta journalisters arbete lyckades Botkyrkabyggen nå ut i samhällsdebatten. För det krävdes ärlighet: Vilka är vi och vilka vill vi vara? Därifrån byggdes strategier, relationer och verktyg för att få en god mediabild. Hej Charlotta Lundström, pressansvarig på Botkyrkabyggen, som […]

Läs hela inlägget »