Event & Kurser
Möt Yasmin Tilles – som delar sin succéformel att med noll resurser skapa ett expansivt marknadsteam med världen för sina fötter

Möt Yasmin Tilles – som delar sin succéformel att med noll resurser skapa ett expansivt marknadsteam med världen för sina fötter

Yasmin Tilles är den digitala marknadsföringsexperten som brinner för affärsutveckling. Hon har en bakgrund av att forma marknadsteam från grunden, och att med knappa resurser på exceptionellt kort tid nå global framgång. Yasmin har bland annat byggt varumärke på IT-säkerhetsstartupen Detectify, och nu senast har hon som CMO på EdTech-bolaget Unikum skapat en imponerande content marketing-resa via sina mycket framgångsrika webbinarier.

Hej Yasmin Tilles! Berätta om en wow-upplevelse i din karriär?

Jag får en wow-känsla varje gång jag känner att det verkligen rör på sig. Att vi når ett mål eller när någon i mitt team gör grymma grejer som förflyttar oss ett steg framåt. Det är därför jag gillar att bygga team eller varumärken från grunden, det händer saker hela tiden och du får verkligen vara med och skapa något. 

Dela några av dina största jobbmisstag med oss?

Alla de gånger jag inte har delegerat, eller vågat prioritera och säga nej. Eller den gången då jag och en kollega jobbade med email automation flows en sen fredagseftermiddag. Vi råkade skicka iväg 5000 mejl av misstag… Och just ja – när jag jobbade på Webbdagarna lyckades jag boka en talare på fel dag. Han var baserad i Helsingborg och eventet var i Göteborg men det gick som tur var att lösa med en digital föreläsning. Dessutom fick han väldigt högt betyg i utvärderingen!

Vad kan Webbdagarnas publik förvänta sig att få med sig från din föreläsning?

Många konkreta tips och exempel i ett rasande tempo.  Jag ska plocka alla godbitar och göra mitt absolut bästa att alla som lyssnar under föreläsningens 20 minuter ska få inspiration och verktyg att optimera sin marknadsföringsstrategi med. Speciellt du som jobbar i ett mindre marknadsteam. Fokuset kommer ligga på content marketing och thought leadership som ett spännande sätt att bygga ditt varumärke!

“Effektiv marknadsföring för små marknadsteam – så lyckas du” Yasmin Tilles talar den 21 april, 2021  »

Skribent: Alexandra Appelqvist, IDG Sverige. Du når mig på alexandra.appelqvist@idg.se.

 

Missa inga nyheter från Webbdagarna-bloggen!

Genom att signa upp dig på nyhetsbrevet godkänner du IDG:s användarvillkor.

Skrivet av: Alexandra Appelqvist