Event & Kurser

Skribent: Alexandra Appelqvist

Möt Charlotta Lundström, Botkyrkabyggen – som lyckats bli dubbelt prisbelönt för sin ärliga kommunikation

Genom små medel, modet att lyfta fram geografisk plats istället för bolaget, samt viljan att underlätta journalisters arbete lyckades Botkyrkabyggen nå ut i samhällsdebatten. För det krävdes ärlighet: Vilka är vi och vilka vill vi vara? Därifrån byggdes strategier, relationer och verktyg för att få en god mediabild. Hej Charlotta Lundström, pressansvarig på Botkyrkabyggen, som […]

Läs hela inlägget »

Så jobbar Webbdagarna med prediktiv analys för att skapa det optimala programmet

Hallå Angelica Lundin, programansvarig för Webbdagarna, som genom att arbeta med prediktiv analys skapar agendan med den perfekta dynamiken. Berätta, hur ser en vanlig dag ut som programansvarig för Webbdagarna? Istället för programansvarig brukar jag kalla mig för en Professionell Stalker som jobbar med en datadriven spåkula. Jag jagar trender, researchar talare och dyker framför […]

Läs hela inlägget »

Möt Sara Öhman – kursledare inom growth och sociala medier på Webbdagarna Academy

Hej Sara – en av Sveriges främsta experter på att driva och konvertera trafik, och kursledare för Webbdagarna Academys growth marketing-kurs och sociala medier-kurs. Du brukar använda begreppet “att kommunicera med guldfiskar i 3 sekunders-sekvenser”.  Berätta hur du tänker? Vår förväntan på digitala kanaler i dag är att vi ska kunna guida användaren av kanalerna […]

Läs hela inlägget »