Bli bevisad expert på digitala verktyg, strategier och arbetssätt
Välkommen till ett kursprogram som ger dig högaktuella kunskaper inom digital marknadsföring. Här får du en bred överblick av de strategier och arbetssätt som gör att du når mål och resultat. Du får även djupgående kunskap om hur du hands-on arbetar med viktiga kanaler, plattformar och verktyg.
Upplägget är enkelt: Gå alla fyra kurser som ingår i programmet och genomför en djupgående certifieringsuppgift. Därefter är du certifierad – ett kvitto på att du kan driva, konvertera och analysera trafik från digitala kampanjer.
Certifieringen är ditt bevis på att du kan
- Använda AI för att få kundinsikter och öka din ROI
- Skapa och implementera en modern SEO-strategi – och få den att driva relevant trafik
- Analysera trafiken på din sajt och i detalj mäta utfallet av digitala kampanjer
- De arbetssätt och principer som ligger bakom framgångsrik digital marknadsföring
- Skapa och följa upp en webbstrategi för din sajt
- Skapa och implementera en strategi för annonsering i sociala medier
Så här enkelt blir du certifierad
✅ Delta på följande fyra endagskurser
- SEO – hyllad kurs i sökmotoroptimering
- Google Analytics 4
- Webbstrategi – maximera din viktigaste plattform
- AI inom marknadsföring – kundanalys
Gå in på respektive kurssida för att se kursdatum – eller lämna en intresseanmälan så får du en överblick av alla kursdatum per mail.
✅ Klara en fördjupande certifieringsuppgift
Uppgiften består av kunskapstest och ett case, i vilket du jobbar med att optimera din nuvarande arbetsgivares marknadsföringsarbete. Läs mer om uppgiften i vår FAQ längre ner.
✅ Grattis, du är nu certifierad digital marketing manager
Certifieringen är ett kvitto på att du har uppdaterade kunskaper om digital marknadsföring.
Experterna som utbildar dig
Sara Öhman
-
– Åsa Holmqvist Ekman, Digital & Marketing project coordinator, DS Smith
Vanliga frågor
Uppgiften består av både kunskapstest och case. Uppgiften skickas till dig digitalt efter att du gått den femte kursen i programmet. I caset jobbar du med ett antal utmaningar och frågeställningar kring digital marknadsföring, kopplat till just din organisation, som du ska lösa med hjälp av de kunskaper du fått från kurserna. Det är ett perfekt tillfälle att omsätta kunskaperna i praktiken vilket skapar stort värde för både dig och din arbetsgivare. Om du inte vill eller har möjlighet att använda din nuvarande organisations marknadsföringsarbete i caset tilldelas du ett fiktivt case, som är precis lika lärorikt. Caset är framtaget av Webbdagarnas redaktion tillsammans med kursledarna i programmet.
Certifieringsuppgiften tar cirka 1-3 arbetsdagar att genomföra – denna tidsuppskattning kan variera beroende på ambitionsnivå och tidigare erfarenhet. Deadline är ett helt år men vi rekommenderar dig att slutföra uppgiften så snart du kan efter kursprogrammet. Du mailar in uppgiften till webbdagarna@idg.se. Vi återkopplar därefter inom två veckor. När du blir godkänd får du ett digitalt certifieringsdiplom. Blir du inte godkänd skickar vi dig tydlig feedback kring vad du behöver ändra för att bli det.
Certifieringen är ett kvitto på att du har gått aktuella kurser inom digital marknadsföring med erfarna experter som utbildare – samt att du har visat att du kan omsätta kunskaperna i praktiken. Ett bevis på dina kunskaper som en del i din karriärutveckling samtidigt som det skapar värde för din nuvarande arbetsgivare, dels genom att ha investerat i din kompetensutveckling och dels då du i certifieringsuppgiften arbetar hands-on med din organisations utmaningar och möjligheter inom digital marknadsföring.
Du väljer ordningen helt själv. Det finns ingen deadline utan du väljer själv när du ska gå kurserna samt slutföra uppgiften.
Lämna en intresseanmälan här på sidan eller maila webbdagarna@idg.se så återkommer vi med prisförslag för resterande kurser.
Ja – certifieringen och den tillhörande uppgiften är helt valfri. Alla kurser kan läsas fristående från varandra.
Vi svarar gärna på dina frågor! Du når oss på webbdagarna@idg.se.