Event & Kurser

Kurs

“Digitala verktyg och beteenden utvecklas hela tiden och det är en utmaning att nå fram”

Vad behövs för att kunna arbeta effektivt med digital marknadsföring och kommunikation? Hur kan man arbeta för att utgå ifrån kundens behov? Anna Kleinwichs Magnusson har arbetat med digital marknadsföring och kommunikation sedan 25 år tillbaka och är kursledare för Webbdagarnas kurs “Digital kommunikation – strategi, metoder och verktyg”. Här berättar Anna varför man behöver […]

Läs hela inlägget »

“Att leda digital transformation kräver nya förmågor”

På dagens marknad krävs verktyg för att skapa nya produkter och affärsmöjligheter. Forskning visar att organisationer med hög innovationsförmåga och förändringskompetens står sig bättre i den digitala transformationen. Hanna Elving och Klara Adolphson är kursledare för den nya kursen “Förändringsledning och digital transformation”.  Hej Hanna och Klara, vilka är ni? Klara har grundat Innovation Leadership […]

Läs hela inlägget »

Marianne Stjernvall: “CRO handlar om att ha någon som jobbar som ”säljare på sajten””

Att optimera konverteringsgraden på sajter är idag en vanlig utmaning för marknadsförare och kommunikatörer. Målet är att få våra besökare att göra det vi vill vill – till exempel anmäla sig till ett nyhetsbrev eller köpa något. Marianne Stjernvall är en av Sveriges ledande specialister inom konvertering och A/B-testning och även kursledare på Webbdagarna Academys […]

Läs hela inlägget »