Det är dags att se framåt. Den 3-4 maj tar Webbdagarna med dig på en resa. Tillsammans djupdyker vi i nya möjligheter, smarta arbetssätt och affärsutveckling att inspireras av. Och vi är äntligen tillbaka i det fysiska formatet. Under två hela dagar fyller vi Annexet i Stockholm med världsnamn, branschexperter inom digital marknadsföring, och extremt konkreta case att ta lärdom av.
Earliest Bird-biljetterna är släppta nu! Boka till superpris här»
På scenen kommer du att möta ett trettiotal talare, handplockade för att maxa programmet. Vi är glada över att presentera Lotta Wollentz från ICAx, som berättar om bakgrunden till ICA Gruppens lansering av en spännande innovationshub, vilka verktyg och metoder som varit vägen till framgång, och om styrkan i att ha en lärande kultur. En annan stjärna på Webbdagarnas scen är Emma Lythell från Bambuser. Med över tio års erfarenhet från e-commerce delar hon med sig av hur professionalism och passion tillsammans blir den bästa formeln för att bygga och leda högpresterande team. En riktig Webbdagarna-favorit är Andreas Ekström som har fått högst betyg någonsin av våra besökare och vars tankeväckande föreläsning 2020 omnämndes flitigt i sociala medier. Vi kunde inte motstå att bjuda in honom igen, så med en helt ny vinkel kommer Andreas tillbaka till oss, och till den fysiska scen som är hans hemmaplan. Du kommer att få lyssna till Tove Blomgren från SALLY, EY Dobermanns innovationsstudio för radikalt hållbarhetsdrivna affärsmodeller. Missa inte att få inblick i hur du också, med hjälp av design och teknik, kan ta täten mot en dramatiskt annorlunda framtid. Eller Sanna Sundell, den otroligt uppskattade föreläsaren som är expert på kundupplevelser och med kärlek vill sprida vidare sina kunskaper. Ett ytterligare namn som fick ett enormt genomslag på Webbdagarna förra året var karismatiska Rand Fishkin. Mannen som grundade SparkToro och anses vara en av världens mest inflytelserika digitala experter. Nu har han skräddarsytt ett framträdande unikt för vår publik. Missade du honom senast så har du en oförglömlig upplevelse att se fram emot. Såg du honom kan du i år förvänta dig något alldeles extra.
“Läs mer om alla talare på Webbdagarna 2022»
Du kommer att lära dig att förstå beteendeförändringar, och hur du kan använda dig av dem för att skapa en användarupplevelse som blir både långsiktig och lönsam. Vi ger dig konkreta råd i hur du på smartast och mest effektiva sätt kan öka din konvertering. Hur en riktigt lyckad kommunikation sticker ut, och vad du ska göra för att lyfta din innehållsproduktion till nästa nivå med hjälp av några enkla knep. Vi reder ut vad som definierar 2022 för att kunna skapa en optimal kundresa. Och självklart kommer vi att prata om analys och data. Vilka kanaler som driver mest försäljning just nu, och varför.
Webbdagarna är Sveriges ledande event om digitala affärer, och den 3-4 maj kommer vi att sätta kunden och människan i fokus.
På Webbdagarna vill vi leverera det oväntade som överraskar. Vi vill ge dig helt nya kunskaper i sådant du ännu inte visste att du behövde. Men också det väntade, Webbdagarnas uppskattade grundtanke att du ska kunna lämna eventet med huvudet fyllt av nya idéer att kunna starta upp – redan samma dag. Vårt syfte är att ge dig en inspirationsboost som räcker länge, och en trygghet att få koll på din egen kompetens.
Följ oss gärna i sociala kanaler så missar du inte det senaste om Webbdagarna.
Bild från stora scenen på Waterfront 2018 – men nu slår vi upp dörrarna till en ny spännande lokal. Vi hoppas att vi får träffa dig på Annexet i Stockholm den 3-4 maj.
Skribent: Webbdagarnas redaktion, IDG Sverige. Du når oss på webbdagarna@idg.se.
Genom att signa upp dig på nyhetsbrevet godkänner du IDG:s användarvillkor.