MENU

Growth marketing-kurs – så jobbar du med datadriven marknadsföring

Growth är ett av de mest aktuella begreppen som marknadsförare behöver förhålla sig till just nu, och aldrig tidigare har så många företag sökt efter growth managers och growth marketers. Som deltagare på den här helt nya kursen får du insikt i utvecklingen av growth marketing och varför det har blivit så omtalat – och hur detta datadrivna arbetssätt kan effektivisera även din marknadsföring och leda till dramatisk tillväxt för ditt varumärke.

Vid dagens slut har du fått ett nytt perspektiv på hur alla begrepp och delar inom growth hänger ihop – som förståelse för kundresan, webbanalys, e-postmarknadsföring, spårning av kunden och sociala medier-annonsering – och hur du kan använda dessa insikter till att forma en ny, datadriven marknadsstrategi. Som lyfter både dig och ditt företag till en ny nivå inom digital marknadsföring.

 

För dig som vill arbeta mer datadrivet

Kursen är skräddarsydd för dig som vill skapa ökad tillväxt för ett varumärke genom att använda analys och tydligare mätbarhet i din digitala marknadsföring. Den är även perfekt för dig som vill veta vad som krävs för att ställa om till att bli datadriven och growth-fokuserad på riktigt. Du arbetar förmodligen med marknadsföring, kommunikation eller digital affärsutveckling – antingen som operativt eller strategiskt ansvarig.

 

Anmäl dig till kursen 31 januari

Se pris och boka

Anmäl dig till kursen 27 mars

Se pris och boka

Det här lär du dig som deltagare

  • Varför du också måste arbeta med growth och datadriven marknadsföring
  • Hur andra företag jobbar med growth – och vilka som lyckats och misslyckats
  • Hur du maximerar din aktivitet kanal för kanal: Från Facebook och Google-data till e-post, affiliates och influencersamarbeten
  • Hur du sätter rätt mål och delmål för att lyckas med datadriven marknadsföring och för att kunna arbeta sekventiellt
  • Att mäta och optimera din aktivitet

Kursledare: Sara Öhman

Sara är frilansande konsult och en av Sveriges främsta experter inom datadriven marknadsföring och sociala medier, med fokus på att driva och konvertera trafik. Hon är dessutom en mycket uppskattad Webbdagarna-talare och har många års erfarenhet av att leda kurser och workshops över hela landet.

Kort sagt: Sara är den perfekta growth-kursledaren.

 

 

Här är dagens program

 

08.30-09.00 – Registrering med frukost

 

09.00-10.45 – Strategi och taktik – Varför arbeta datadrivet?

  • Introduktion till growth marketing – hur kommer det sig att fler och fler arbetar datadrivet? Den tekniska utvecklingen och lyckosamma case
  • Förstå kundens köpresa – hitta de rätta frågorna att ställa om kunden för att avgöra behovet av data
  • Vad kan vi spåra? Lär dig att kartlägga hur kunden rör sig i både det digitala och i det fysiska

 

10.45-11.00 – Förmiddagspaus

 

11.00-12.00 – Workshop

  • Lär dig att sätta mål och delmål för att lyckas med datadriven marknadsföring och för att kunna arbeta sekventiellt. Här får du jobba hands-on med de utmaningar du och din organisation har framför er. Du får övningar att brottas med för att kunna sätta relevanta och konkreta mål och kommer att identifiera olika aktiviteter för att uppnå dem.

 

12.00-13.00 – Lunch (en väldigt god lunch, på den prisade restaurangen Usine)

 

13.00-14.30 – Bli redo! – Så slipper du misslyckas

  • Så undviker du dålig nästan-datadriven marknadsföring – vilka är fallgroparna?
  • Lagar och regler kring insamling och användning av data
  • Checklista! Vad du behöver ha på plats beslutsmässigt, organisationsmässigt och tekniskt för att kunna arbeta datadrivet

 

14.30-14.45 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

14.45-16.00 – Growth hacks – Så använder du datan för att öka tillväxten

  • Growth hacksen som tillsammans gör din datadrivna marknadsföring framgångsrik
  • Så maximerar du din aktivitet kanal för kanal: Från Facebook och Google-data till e-post, affiliates och influencersamarbeten
  • Så mäter, analyserar och optimerar du din aktivitet

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Hittills har 100 procent av våra deltagare gett toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

 

Anmäl dig till kursen 31 januari

Se pris och boka

Anmäl dig till kursen 27 mars

Se pris och boka