MENU

Introduktionskurs i Google Ads i Stockholm

Välkommen till en mycket populär heldagskurs om Google Ads. Som deltagare får du en heltäckande överblick av Google Ads som annonseringsplattform och hur du sätter upp en modern strategi för den – och dessutom djupare kunskap om kontostruktur, optimering av annonser, sökordsanalys, uppföljning och viktiga KPI:er. Vid dagens slut har du fått ny och uppdaterad kunskap om hur du får ut maximalt av din annonsering i söknätverket.

 

För dig som vill utvecklas inom Google Ads

Kursen är perfekt för dig som vill bli ännu bättre på att annonsera smart och kostnadseffektivt via Google Ads – och inte minst bli en bättre beställare om du köper in tjänsten från en byrå. Du behöver inga förkunskaper för att delta.

Hundratals mycket nöjda marknadsförare och kommunikatörer har deltagit hittills på kursen. Välkommen du också.

 

Kommande kurstillfällen – säkra din plats i god tid:

30 januari

Boka nu

12 mars

Boka nu

Det här lär du dig som deltagare

✅ Hur du skapar bästa möjliga kontostruktur och annonser

✅ Hur du fördelar och optimerar din budget

✅ Att göra en sökordsanalys och sätta upp din strategi

✅ Att optimera landningssidor och kampanjinställningar

✅ Hur du utvärderar och förbättrar din annonsering samt de viktigaste KPI:erna

 

Kursledare: Simon Davidsson – certifierad expert på Google Ads

Simon är tf Head of SEM på Pineberry och har flera års erfarenhet av digital annonsering med Google Ads. Han är en mycket uppskattad föreläsare, en flitig medverkare i Sökpodden och har publicerat ett flertal uppskattade artiklar om digital marknadsföring.

 

Kursprogram

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost

Registrering i receptionen på IDG’s kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.

 

09:00-09:50 – Introduktion till Google Ads – Söknätverket

  • Söknätverket – i går och i dag
  • Google Ads olika delar
  • Så fungerar annonseringen i praktiken
  • Fördelar och möjligheter med Google Ads-annonsering

 

09:50-10:50 – Analys och strategi

  • Val av sökord för din annonsering – faktorer som avgör
  • Förstå sökbeteendet och rikta din annonsering med matchtyper

 

10:50-11:00 – Förmiddagsfika

 

11:00-12:15 – Kontostruktur och kampanjinställningar

  • Skapa en struktur som möjliggör lönsam annonsering
  • Rätt inställning tjänar du pengar på – vi går igenom de viktigaste inställningarna du behöver ha koll på

 

12:15-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch, på den prisade restaurangen Usine)

 

13:00-13:50 – Annonser och annonstillägg

  • Annonser påverkar din lönsamhet – så skriver du en säljande annons
  • Fallgropar du måste undvika
  • Så tar du upp plats i sökresultatet och fångar besökarens uppmärksamhet
  • Skapa vinnande landningssidor och förbättra dina resultat

 

13:50-14:45 – Optimering och Budgivning

  • Optimera dina sökord och positioner – här finns mycket att tjäna
  • Olika bud för olika sökord – lär dig fördela din budget
  • Så utesluter du olönsam trafik ur din annonsering
  • Belönas som annonsör – betydelse av Quality Score
  • Viktiga metrics du måste känna till för att lyckas med din annonsering

 

14:45-15:00 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:00-16:00 – Uppföljning & Analys

  • Är din annonsering lönsam? Vad har du för ROAS?
  • Sätt upp och spåra dina mål och KPI:er
  • Köpa in Google Ads-hjälp? – Ställ krav på din leverantör!

Några av de hundratals företag vi utbildat tidigare

Praktisk information

Plats: Magnus Ladulåsgatan 65 på Södermalm i Stockholm

Omfattning: Heldag, 09.00-16.00

Gruppstorlek: Max 15 deltagare – vilket ger utrymme för diskussioner och möjlighet att ställa egna frågor

Vad ingår: Frukost, utsökt lunch och eftermiddagsfika samt kursmaterial

Pris: 6 950:- ex. moms. Boka minst två platser och spara 10 procent i grupprabatt

 

Kommande kurstillfällen – säkra din plats i god tid:

30 januari

Boka nu

12 mars

Boka nu

Passar inte datumet? Lämna din mailadress här så håller vi dig uppdaterad om nya kurstillfällen.

Se alla våra kurser