MENU

Lyckas med din närvaro i sociala medier
– 8 februari 2018 i Stockholm

Välkommen till vår mycket populära sociala medier-kurs. Som deltagare får du svar på hur du skapar relevant och engagerande innehåll, vilka kanaler du ska prioritera, hur du mäter och följer upp dina insatser och hur du ska tänka för att skapa en långsiktig strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål. I korthet: vi hjälper dig att få ut mer av de resurser du investerar i sociala medier.

För dig som arbetar strategiskt eller operativt med sociala medier

Kursen vänder sig till dig som jobbar med ett varumärke i sociala medier. Du har ambitionen att ta er närvaro till nästa nivå och vill veta hur. Du arbetar förmodligen med marknadsföring eller kommunikation, antingen som operativt eller strategiskt ansvarig eller både och.

Anmäl dig innan det blir fullt

Se pris och boka

Det här lär du dig som deltagare

  • Att skapa en modern sociala medier-strategi
  • Hur du skapar relevant och engagerande innehåll
  • Vad du behöver veta om de olika kanalerna för att sprida ditt innehåll
  • Hur en optimal sociala medier-organisation ser ut och vilka kompetenser som behövs
  • Hur du sätter upp rätt mål och KPI:er

Kursledare: Paulina Modlitba Söderlund

Paulina Modlitba Söderlund har examen i medieteknik från KTH och MIT Media Lab och har mångårig erfarenhet av att jobba med sociala medier, innovationsfrågor och digital strategi i bolag som Bonnier R & D, Stardoll, Nokia och Toca Boca. Hon är även en flitigt anlitad moderator och workshopfacilitator, och har suttit i Digitaliseringskommissionens expertråd i flera år. I dag driver Paulina egen konsultverksamhet där hon bland annat hjälper företag att öka sin digitala kompetens och hitta nya intäktskällor och kunder.

Här är dagens program

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost

  • Registrering i receptionen på IDG´s nya kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.

 

09:00-10:30 – Från klickjakt till dark social: så har sociala medier förändrat relationen till kunden

  • Hur har sociala medier förändrat spelplanen för företag och varumärken?
  • På vilket sätt skiljer sig marknadsföring i sociala medier från “vanlig” marknadsföring?
  • Så ser den optimala sociala medier-organisationen ut – och dessa kompetenser behövs
  • Så här identifierar och engagerar du din målgrupp
  • Hur skiljer sig B2C/B2B åt? Kommersiellt innehåll vs. icke-kommersiellt innehåll?

 

10:30-10:45 – Förmiddagsfika

 

10:45-11:45 – KPI:er och mätning

  • Vad ska mätas och varför?
  • Hur väljer man relevanta nyckeltal som är kopplade till övrig affär eller verksamhet?
  • Lär dig att kommunicera dina resultat vidare i organisationen på bästa sätt

 

11:45-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)

 

13:00-14:00 – Facebook och Instagram

  • Vad lämpar sig Facebook och Instagram egentligen bäst för?
  • Hur får man störst spridning?
  • Organisk spridning vs. köpt spridning
  • Framgångsexempel
  • Workshop

 

14:00-15:00 – YouTube, Twitter och Snapchat

  • Vilken typ av aktivitet lämpar sig Youtube, Twitter och Snapchat bäst för?
  • Hur får man störst spridning?
  • Organisk spridning vs. köpt spridning
  • Hur når man kunder på en så dold och ung kanal som Snapchat?
  • Framgångsexempel
  • Workshop

 

15:00-15:15 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:15-16:00 – Avslutning och reflektion

  • Uppföljning av tidigare workshopsövningar
  • Användbara modeller och strukturer för att planera och följa upp närvaron i sociala medier

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Hittills under 2017 har 100 procent av våra deltagare gett toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

Anmäl dig innan det blir fullt

Se pris och boka