Evelina Gunnarsson är nationalekonom med specialisering inom beteendeekonomi och nudging. När hon kommer till Webbdagarna 18-19 april tar hennes föreläsning avstamp i beteendeforskning och hjälper oss att bättre förstå hur beslut och beteenden formas. Vad kan det betyda för utformningen av kommunikation på exempelvis hemsidor för den som vill ha faktiska beteendeförändringar? Nudging handlar om att med verktyg ändra människors beteenden genom att göra det enklare att göra vissa val, till exempel sådana som är mer hälsosamma eller mer hållbara. Evelina Gunnarsson arbetar som Senior Consultant and Nudging expert på Ramboll.
Vad är det allra viktigaste för företag som vill lyckas i framtiden?
Hållbar beteendeförändring
Vilken är den värsta fällan att kliva i gällande sitt yrkesliv?
Bli för bekväm
Ge oss ditt bästa råd?
Sätt alltid användaren eller människan i centrum
Vilken del är nyckeln i ett framgångsrikt samarbete och/eller ett starkt team?
Tillit
Vilken är din favorit tv-serie?
Succession
Vad är din go to för inspiration?
Havet
Vad kommer att överraska oss mest med din programpunkt på Webbdagarna?
Hur mänskligt beslutsfattande faktiskt fungerar
Vilken första mening kommer att inleda din föreläsning?
Jag vill be er att svara ärligt på min fråga.
“Läs mer om Webbdagarna 18-19 april, 2023 »
Skribent: Webbdagarnas redaktion. Du når oss på webbdagarna@idg.se.
Genom att signa upp dig på nyhetsbrevet godkänner du IDG:s användarvillkor.