Hej Katarina, varför får jag inte missa Webbdagarna den 17 november?
Därför att behovet av digitala kunskaper är större än någonsin. Det gäller att hänga med och vara uppdaterad, kring allt från strategier till kampanjer. Vi behöver forma nya relationer till kunder, användare och medarbetare och utmaningarna är många. Det nya, mixade upplägget, där Webbdagarna innehåller både föreläsningar och utbildning, i form av kurser från vårt Academy-utbud fick ett otroligt fint gensvar. Vi vill helt klart fortsätta att erbjuda möjligheten att få inspiration och energi kombinerat med nya, djupgående kunskaper inom ett utvalt ämne.
En av dagens starka keynote-talare är Rand Fishkin, en guru inom marknadsföring och kommunikation? Vad kan Webbdagarnas besökare förvänta sig av Rands föreläsning?
Vi är så glada över att Rand Fishkin äntligen kommer till Webbdagarna! Som flitig bloggare, grundare av företaget Moz och nu senast av SparkToro har han verkligen satt tonen för hur vi ser på bland annat sökmotoroptimering. Första gången jag frågade Rand om han ville föreläsa hos oss var faktiskt redan i april 2016, men han var då bokad på annat håll. Sedan dess har vi hörts av två gånger om året, med samma fråga från mig. Av olika anledningar har det inte klaffat, men Rand har tipsat om många av de fantastiska keynote-talare som vi har haft på Webbdagarnas scen under åren. Och så plötsligt händer det och vi får äran att lyssna på Rand den 17 november. Det ser jag verkligen fram emot.
Du brukar säga att Webbdagarna står på tre ben, berätta!
Ja, exakt – inspiration, aktuellt och konkret! Vi vill att Webbdagarna ska inspirera, trendspana samt bjuda på råd, tips och verktyg att använda i vardagen. Inspirationen och det aktuella kommer i form av keynoteföreläsningar, medan det konkreta kommer från experter och andras erfarenheter. Och nu även i form av kurser som är inbakade i programmet.
Hur har tankarna gått i övrigt kring programmet?
När vi skapade programmet till Webbdagarna i våras handlade det mycket om beteenden och relationer och det fortsätter det att göra nu i höst. Dessutom har ordet ”tillit” seglat upp som ett nyckelord. Tillit till ny teknik, tillit till nya arbetssätt, tillit till kunder och kollegor och tillit till egna kunskaper och förmågor. Vi vill skapa ett Webbdagarna den 17 november som tillsammans med Rand Fishkin, Tobias Ahlin, Judith Wolst och alla de andra fantastiska talarna ska ge dig en sprudlande mix av inspiration och kunskap. Och att du dessutom får gå en hel kurs (ja, faktiskt till och med en kurs du får räkna in i Academys certifieringsprogram,) på mest tänkbara smidiga sätt är vi mycket stolta över att kunna erbjuda. Keynotes och kurser, kan det bli bättre?
“Läs mer om Webbdagarna den 17 november »
Skribent: Alexandra Appelqvist, IDG Sverige. Du når mig på alexandra.appelqvist@idg.se.
Genom att signa upp dig på nyhetsbrevet godkänner du IDG:s användarvillkor.