Få verktygen att bidra till den kreativa processen
För de flesta organisationer är digitala tjänster idag en central del av erbjudandet och det finns en rad olika specialistroller som samarbetar för att skapa produkterna och tjänsterna. För att kunna jobba riktigt nära dem som skapar den digitala kundupplevelsen, som till exempel UX-Designers, Service Designers eller Product Designers, behöver du förstå deras process och verktyg.
Välkommen till en intensiv dag där du får prova godbitar ur Human Centered Design och Design Thinking’s verktygslåda och får baskunskaperna som hjälper dig att bidra till produktutvecklingen med dina insikter, samt gör dig till en bättre beställare av design.
Human centered design är ett ramverk som innebär att du tar fram lösningar på problem eller utmaningar med fokus på mänskliga beteenden och känslor i hela process. Fokus är att ställa frågan: vem designar vi eller produktutvecklar vi för? Design thinking är en process där målet är att få alla olika roller i en organisation att samarbeta för att lösa komplexa problem. Centralt i båda modellerna är att du lär dig att använda din empati för att förstå dina kunder och användare.
Kursen är perfekt för dig som är företagsledare, affärsutvecklare, projektledare, marknadsförare eller verksamhetsutvecklare – och som vill förstå vad som händer i designprocessen. Kursen är på en övergripande och strategisk nivå och kräver inga speciella förkunskaper.