Vässa din kompetens och få användbara strategiska insikter
Digitaliseringens framfart, inte minst genom AI, sätter spelreglerna för morgondagens kommunikation och marknadsföring. Det ökar behovet av förståelse för vilka metoder och verktyg som finns och vilka strategiska val som bör göras. Alternativen är många och engagemang och relationer är nyckelfaktorer för att lyckas.
Vad behövs för att kunna arbeta effektivt med digital marknadsföring och kommunikation? Hur kan man arbeta för att utgå ifrån kundens behov? Hur kan man arbeta praktiskt med AI? Och vilka styrdokument blir bärande för att implementera vald strategi? På denna kursen får du lära dig mer om content och inbound, hur du kan arbeta för att driva trafik med SEO och SEM, hur en genomarbetad contentplan är en bra grund och hur du kan utgå från kundernas behov när du gör dina strategiska vägval inom digital kommunikation.
Den här kursen är för dig som arbetar som marknadschef, kommunikationschef,
projektledare, marknadsförare eller kommunikatör och som vill vässa eller bekräfta din kompetens inom digital kommunikation. Stor vikt kommer att läggas på erfarenhetsutbyte med både kursledare och andra deltagare för att maximera ny kunskap.
Läs en intervju med kursledaren Anna Kleinwichs Magnusson här.