Årets upplaga av Webbdagarna Stockholm fick riktigt bra betyg av besökarna. Förutom programmet på stora scenen bjöd Webbdagarna på fyra parallella spår under eftermiddagarna. Vi har valt ut fem talarspår som fick extra höga betyg och samtliga går att köpa som video on demand nu i efterhand. Här är fem talare som du inte får missa:
Ross Simmonds, som även var en uppskattad talare på stora scenen, talade i spåret Digitala strategier om hur du måste se bortom Google och Adwords för att hitta nya sätt att dra trafik och uppmärksamhet till din affärsverksamhet på nätet. Marknadsföringsexperten Ross ger handfasta tips om vilka kanaler som är viktigast att satsa på – nu och i framtiden (föreläsning på engelska).
TIPS: Missa inte Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer »
Tiffany DaSilva är expert på hur man skapar tillväxt och har jobbat med hundratals olika webbplatser. På Webbdagarna höll hon en uppskattad presentation om hur man kan ta tillvara på olika personligheter i ett team för att lyfta fram idéer som får affärerna att växa. Tiffany ger konkreta exempel på arbetsmetoder som ”the domino solution” (föreläsning på engelska).
Psykologen och entreprenören Niklas Laninge berättade om hur vi kan använda oss av grundläggande psykologi för att förstå varför människor agerar på ett visst sätt i olika situationer och hur du kan använda denna kunskap för att utforma digitala tjänster. Niklas har startat flera egna företag men även hjälpt företag som SEB och Folksam med utformningen av deras tjänsteutbud.
Om du tillbringar tid i sociala medier har du garanterat tagit del av rörligt innehåll från KIT. Jonna Ekman, marknadschef på KIT Story Engine, visar hur du kan utnyttja kraften i social video för att få fram ditt budskap i digitala kanaler.
Det är både enkelt och roligt att komma igång med och få utväxling av kundresan. Det budskapet levererade Erik Lindahl, expert på tjänstedesign och ux i spåret Kunden i fokus. Erik ger dig grundläggande kunskaper om hur en kundresa skapas samt handfasta tips för att förstå kundens beteende och drivkrafter. Erik har lång erfarenhet av praktiskt design- och ux-arbete och driver ett eget e-handelsföretag.
Alla presentationer från Webbdagarna Stockholm 2019 – totalt över 60 stycken – filmades och finns nu tillgängliga att köpa on demand.
Priset är 1 950 kronor ex. moms per dag. Då ingår alla presentationer från stora scen och kunskapsspåren respektive dag.
Köp alla presentationer från 19 mars här »
Köp alla presentationer från 20 mars här »
Hela programmet hittar du på webbdagarna.se/stockholm
Skribent: Mats Stålbröst, webbredaktör på IDG.se som rapporterar live från Webbdagarna den 19–20 mars. Du når honom på mats.stalbrost@idg.se.
Genom att signa upp dig på nyhetsbrevet godkänner du IDG:s användarvillkor.