Arbetssätt för tjänstedesign i komplexa sammanhang
Genom att kombinera systemtänkande och tjänstedesign kan du stärka din förmåga att skapa strategiska resultat. När vi antar ett systemperspektiv blir traditionella, linjära planer och strategier mindre relevanta. Istället behöver vi förstå hur vi kan designa så att gynnsamma utfall uppstår naturligt ur systemen.
Förmågan att designa produkter och tjänster med ett specifikt mål är viktig, men i osäkra sammanhang krävs det andra verktyg för att förstå och agera. Denna kurs ger dig tre konkreta verktyg för att designa ur ett systemperspektiv, vilket gör att dina produkter, tjänster och upplevelser blir mer värdefulla.
I komplexa och osäkra miljöer handlar tjänstedesign om att skapa tillräcklig systemförståelse för att identifiera de delar av systemet som kan designas om för att driva positiv förändring. Detta kräver en djup förståelse för hur systemet fungerar och hur den insikten kan omvandlas till handling för både team och organisationer. Det är kärnan i vår utbildning.
Kursen är perfekt för dig inom offentlig eller privat sektor som vill nyttja en ny typ av verktyg för tjänstedesign, så att du kan ta dig an de lite svårare utmaningarna. Du kanske är service designer, strateg, innovationsledare, affärsutvecklare, hållbarhetsansvarig, CX-ansvarig, produktägare, agil coach, chef eller liknande.