Arbetssätt för tjänstedesign i komplexa sammanhang
Förmågan att designa produkter och tjänster mot ett specifikt mål är ovärderlig. Men i osäkra miljöer krävs andra verktyg för att skapa djupare förståelse. Det handlar om att använda verktyg som respekterar både kundernas och organisationens komplexitet.
I dessa osäkra sammanhang fokuserar tjänstedesign, eller service design, på att bygga en tillräcklig förståelse av systemet. Målet är att identifiera vilka faktorer i systemet som kan designas för att möjliggöra positiva förändringar. Detta ställer höga krav på både processen för att skapa förståelse och på hur denna insikt kan omsättas i handling för team och organisationer. Detta är kärnan i vår utbildning.
Kursen är perfekt för dig inom offentlig eller privat sektor som vill nyttja verktyg från tjänstedesign för att ta sig an de lite svårare problemen. Du kanske är service designer, strateg, innovationsledare, affärsutvecklare, hållbarhetsansvarig, CX-ansvarig, produktägare, agil coach, chef eller något annat.