MENU

Tack för i år!

Webbdagarna Stockholm 2017

Den 21-22 mars samlades 1 600 personer från Sveriges webbelit på ett – för femte året i rad – helt utsålt Webbdagarna Stockholm 2017. Årets event bjöd på en mycket uppskattad mix av inspiration, kunskap, energi och affärsnätverkande på Stockholm Waterfront. Över 70 webbprofiler från hela världen delade med sig av sina kunskaper på scen.

Tack till dig som deltog! Vi hoppas att det var givande och lovar att göra Webbdagarna Stockholm 2018 till en ännu bättre och mer inspirerande mötesplats för oss som arbetar med digitala kanaler.

Missa inte Webbdagarna Stockholm 20-21 mars 2018

Läs mer här

Årets program – vårt mest omfattande hittills

Programmet på Webbdagarna Stockholm 2017 var vårt mest omfattande hittills. Här är några exempel från innehållet:

  • 70 inspirerande talare från hela världen
  • 10 kunskapsspår med konkreta tips inom aktuella digitala ämnen
  • 6 mycket uppskattade frukostseminarier
  • 2 interaktiva workshops
  • 1 specialanpassat spår för deltagare från offentlig sektor

 

Här är några av årets mest uppskattade talare

  • Ashkan Fardost, TED-talare och expert på disruptiv teknik: Framtiden är ljus, om du undviker teknikfällan
    Ashkan Fardost pratar om teknikens och digitaliseringens påverkan på mänskligt beteende. Lösningen på digitaliseringens utmaningar är inte att kasta VR-glasögon eller chatbots på dina problem. Inte heller att ta produkten som du tillverkat de senaste 40 åren, koppla upp den till internet och kalla det för en IoT-innovation. Hysterin kring trendiga tekniker står i vägen för vad du egentligen måste lista ut: Hur påverkar tekniken och digitaliseringen mänskligt beteende? När du har förstått det om din målgrupp kan du ta hjälp av den nya tekniken som lockar runt hörnet. Det är vad modern innovation handlar om. Oavsett vilken bransch. Människa först. Teknik sedan.
  • Tobias Degsell, kreativitetsexpert och tidigare curator på Nobelmuseet: From idea to reality
    Tobias Degsell är expert på Nobelpristagare och kreativitet. Han har ett förflutet som curator på Nobelmuseet i Stockholm, och sedan 2010 har han rest runt och predikat vikten av kreativitet för företag och organisationer över hela världen. Sommaren 2016 lämnade han sin anställning på museet. I dag ägnar sig Tobias helhjärtat åt den svåraste, men kanske också den roligaste delen av den kreativa processen, nämligen själva genomförandet. Digitaliseringen av samhället gör att gamla lösningar slutar fungera. Vi behöver nya lösningar, men det räcker tyvärr inte med att bara tänka ut dem, vi måste också kunna ta dem från idé till verklighet. Hur gör vi för att inte fastna i idéstadiet?
  • Oli Gardner, Co-founder of Unbounce: Data-Driven Design
    Data-Driven Design (3D) is an evidence-based visual framework for creating websites and landing pages that will increase your leads, sales, and customers. In this session you’ll learn how to:
    Discover, and leverage data to fuel your design decisions. Use a marketing core value system to differentiate yourself from your competitors. Develop a common language that your teams of marketers, designers, and copywriters, can use to work better together to collectively increase your conversion rates.
  • Ross Simmonds, Global speaker and Digital Marketing Strategist: Content chaos – building your brand through constant experiments
    Taking risks on content and making experiential investments can work out in a big way for brands and marketers. Whether it’s Reddit, Slideshare, Quora or Instagram, Ross Simmonds shares some of the lessons he has learned from a variety of different content experiments. In addition, Ross shares a framework that can be used in any industry to develop, test and deliver quality content marketing experiments.
  • Nancy Harhut, Chief Creative Officer: Hardwired behaviors – email marketing’s next big opportunity
    You can follow all the current best practices for creating email and still not get the response you want. That’s because today there’s more to success than a targeted list, compelling offer, and perfectly executed creative. Today you need to know the decision-making shortcuts people use when they encounter your email – the hardwired behaviors they default to that determine whether they open, read and respond to it. Research has proven that people often don’t operate in a rational, considered way. Much of what we do is done on autopilot, with certain prompts sending us in one direction or another.
    Discover what some of these automatic behaviors are – and how to use them to get your target to engage with your email without even thinking about it. See numerous examples from various verticals. And leave armed ready to create emails that get automatic action.
  • Phil Nottingham, Video Strategist: Preparing for a video-based future
    By 2019, 80% of the world’s video traffic will be video – but the majority of businesses across Europe are yet to fundamentally integrate video into their web marketing strategies. In this session, Phil will be answering the key questions which continue to dominate video marketing – what sort of content should you create? How can you do it at scale? How can you measure success? and which platforms deliver the best ROI?
  • Els Aerts, Usability Expert & co-founder of AGConsult: Online success is to know what makes your customers tick
    With today’s emphasis on quantitative research and (big) data, it’s easy to forget the web is really about people. Qualitative user research is a great way to get to know the people who use your sites or apps better. Knowing when to use which user research method and for which purpose is key. In this session Els Aerts will talk about the differences between various user testing methods and show you some interesting tools. Because knowing what makes your customers tick, is crucial for online success.
  • Angie Schottmuller, Growth Marketing consultant, speaker & author: Growth Avengers: Uniting Marketing & IT Teams to Kicka$$
    Ever try to request something from the IT department? Of course… If you’re a marketer though, you’ve likely hit a wall or two. Tech and non-tech teams speak different languages. This fact can either be a point of friction or a launch pad for your organization’s growth. Don’t miss this session packed with growth hacks that’ll unite your teams for greatness. Take an entertaining walk inside the mind of both marketing and technical personas to discover proven, actionable tactics for learning, wooing, and persuading your colleagues — harnessing strengths (yours and theirs) to get schtuff done. Along the way, gain some quick-win, tech-hybrid power-boost secrets to improve your website. If you’ve hit a ceiling for growth (or a wall for team morale), prepare to break it. You’re about to become a Growth Avenger.
  • Steve Hatch, Regional Director Facebook Northern Europe: From Meh to Magic
    The pace of change in consumer technology is surpassed only by our expectations towards those gadgets we carry everywhere. And when expectations rise at an exponential pace, we are faced with new challenges that require novel solutions. Advertisers, communications professionals and creatives everywhere are all asking the same question: How should we respond?

Missa inte Webbdagarna Stockholm 20-21 mars 2018

Läs mer här

Frågor? Hör av dig på webbdagarna@idg.se

Våra partners under Webbdagarna Stockholm 2017