Event & Kurser

Workshops på Webbdagarna Stockholm

Ca två veckor innan Webbdagarna får du som är anmäld till eventet ett mail med detaljerad info om workshopledare, ämne, sal och klockslag, samt länk till att boka plats.

Workshop nr 1

Boosta din kreativitet och skaparglädje!

Tre författare spräcker myter om skrivande och ger dig 7 verktyg som blir din framgångsfaktor.

Author Correct är ett inspirations-community bestående av verksamma författare, alla med en fot kvar i arbetslivet. En copywriter, en jurist och en omvärldsanalytiker delar med sig av sina erfarenheter från skrivprocessen och vad som som bäst stimulerar kreativiteten i din yrkesroll. Via övningar och modeller får du konkreta verktyg för att hitta ditt kreativa självförtroende, låsa upp skaparglädjen och nå ut med ert budskap.

Under workshopen får du:

•  Verktyg för att hitta ditt kreativa självförtroende (oavsett roll)
•  Lära dig att bli kreativ på beställning

•  Hjälp att sätta ihop ett bra team
•  Fungerande modeller som lyfter din text
•  Tips/argument för att sälja in dina idéer
•  … plus några riktiga författarhemligheter

Workshopen leds av Albert Lindemalm, Anna Bågstam och Felicia Welander

Workshop nr 2

Storybaserad strategi och storytelling för Instagram

En workshop som utgår från just ditt varumärke (och befintliga Instagramkonto) och tar de första stegen mot en storybaserad strategi för Instagram.

Genom praktiska exempel och ger konkreta tips visar Anders hur du kan bygga relationer med din publik genom att väcka känslor och skapa mening.

Du får jobba med att:

•  Definiera sociala-medier-personligheten och identifiera en engagerande kamp. ”Vem” är varumärket/projektet, vad vill det och varför ska nån bry sig?
•  Gå till botten med vilka publiken och följarna är
•  Skissa på strategi och content. En plan gör det enklare att skapa underhållande, inspirerande och engagerande innehåll.

Workshopen leds av Anders Hallberg

Workshop nr 3

Morgondagens content marketing – tips och ramverk för att lyckas

Hur mogen är ni i er content-satsning? 

Content marketing ger er nycklarna till att både vara relevant och att kunna föra dialog med er målgrupp. Arbetar man löpande med content marketing stärker man sin konkurrenskraft, inte bara i att nå fram till sin målgrupp utan också i att bygga långsiktigt förtroende och lojalitet.

Vad är då relevans och hur kan vi finna vårt personliga tilltal och tonalitet? Och vilka kanaler ska vi satsa på för att nå vår målgrupp? Vad behöver vi för kompetenser för att jobba med content marketing? Och hur ska vi mäta och följa upp arbetet?

Vi går igenom ovanstående frågor och använder taktiska ramverk och modeller som binder samman er strategiska inriktning med ert operativa content marketing-arbete. Ramverken kan vidare användas för att utveckla er satsning och kunna prioritera rätt för att sticka ut i morgondagens content marketing.

Det här går vi igenom:

•  Introduktion content marketing – vår omvärld och vår målgrupp i kommunikationslandskapet
•  
Taktiskt ramverk 1) Budskap: Skapa en översiktlig budskapsplattform för att systematiskt generera relevant innehåll.
•  
Taktiskt ramverk 2) Organisation: De viktigaste delarna för att styra och planera sitt content marketing-arbete och fördela ansvar och roller.
•  
Taktiskt ramverk 3) Kanaler: Kartläggning och prioritering av rätt kanaler, steget till att sammanställa en kanalstrategi.

Workshopen riktar sig till dig som jobbar operativt och/eller strategiskt med kommunikation, marknad och/eller försäljning.

Workshopen leds av Maria Westman

Boka plats du också!

TIPS: Anmäl minst fem deltagare – spara upp till 20 procent i grupprabatt

Se priser och boka

"Ett måste för alla som vill hänga med i utvecklingen"