Mattias Falkendal är en av grundarna av Talking to me, Nordens första specialiserade Voice Design-byrå. Talking to me hjälper företag att driva sin affär, strategiskt och operativt, i en “voice-first”-värld och gör det trevligt för människor att prata med robotar.
Mattias är en entreprenör med drygt 20 års erfarenhet av att bygga bolag i teknikens framkant – exempelvis som tidig internetentreprenör inom Spray och som grundare av Klikki, ett av Nordens första bolag inom datadriven marknadsföring.
—
På Webbdagarna pratar Mattias om (tillsammans med Kajsa Tretow):
Design av det AI-drivna kundmötet
Många företag förflyttar idag sin verksamhet från fysiska kundmöten till att en allt större del av kundkontakterna sker via någon form av, ofta AI-baserad, automatiserad lösning (chatt, voice, telefonisystem, social robotor etc).
Denna förflyttning skapar nya möjligheter i form av effektivisering och kvalitetssäkring, men även risker i form av en splittrad och ojämn, teknikdriven, kundupplevelse.
Kajsa och Mattias berättar mer om hur vi kan designa det AI-drivna kundmötet för att säkerställa den bästa kundupplevelsen samtidigt som vi bibehåller eller stärker vårt varumärkesvärde.
Du får bland annat höra mer om:
• Trender och varför vi går mot mer automatisering
• Användarperspektivet – hur upplever vi interaktion med robotar och automatiserade lösningar?
• Hur kan vi säkerställa varumärkes- och kundupplevelsen genom bra designbeslut
• Vad skiljer design av en automatiserad dialog från annan design? Vad skiljer voice från chatt?
• Konkreta case och exempel
Anmäl dig till Webbdagarna här