Jono Alderson är strategen som har full koll på tekniken inom digital marknadsföring. Han har lång erfarenhet av webbutveckling, SEO, analys, konverteringsoptimering, kampanjstrategier med mera. Han har jobbat med små startup-bolag såväl som med stora, internationella företag och hjälpt dem med deras webbplatser, med strategier för tillväxt och med att framtidssäkra deras verksamhet.
Idag hittar vi honom på Yoast och tidigare har han bland annat jobbat på det välkända SEO-företaget Distilled.
På Webbdagarna Stockholm 19 – 20 mars kommer han både att utmana oss och kanske provocera en aning, när han hävdar att vi måste glömma allt vi kan om digital marknadsföring. Den bygger på gårdagens kunskap och fungerar inte längre. Som tur är har han tipsen på hur vi ska göra i stället framöver.
Se hela programmet på Webbdagarna Stockholm 19-20 mars »
—
Jono Alderson is a digital strategist, marketing technologist and full-stack developer with nearly two decades of experience in web development, SEO, analytics, brand and campaign strategy, lead gen and eCRM, CRO and more. He’s worked with startups, agencies and international brands to fix websites, implement growth strategies, prepare for the future, and win markets. Jono currently manages special projects at Yoast, and was previously principal consultant at respected SEO agency Distilled. Prior to that, he was global head of digital and head of insight at SEO platform Linkdex, and head of SEO at award-winning agency twentysix.