Fredrik Thorsén startade sitt första bolag inom digital marknadsföring redan som 15-åring, startskottet på 15 års framgångsrikt konsulterande inom både B2B och B2C.
Fredrik har examen från Mittuniversitetet med inriktning på strategiska nätverk. De senaste tio åren har han haft olika roller på Absolut Vodka och varit en av arkitekterna bakom några av industrins mest lyckade digitala kampanjer och lösningar som belönats med en mängd olika priser.
Fredrik söker innovation och lösningar bortom den nuvarande hypen. Han kombinerar teknologi, innovation och kreativitet med skalbarhet och partners för att driva verklig förändring.
—
Programpunkt på Webbdagarna Stockholm 17-18 mars:
Därför kan till och med en vodka bli digital
Sedan begynnelsen av digitalt har vi delat upp världen i det digitala och det icke-digitala. Så ser inte världen ut längre. Det finns inte digitala och icke-digitala kunder, så borde det då finnas digitala och icke-digitala företag och avdelningar?
Världens största detaljhandel, Walmart, är en digital gigant med nästan 200 miljarder i online-försäljning. Ikoniska tidningen New York Times har över 4 miljoner digitala prenumeranter och kallas vår tids digitala enhörning. Till och med de som blev omsprungna av den digitala framfarten är ikapp, och om man inte har börjat med sin digitala transformation är man redan sen till racet.
Fredrik Thorsén berättar om de nya spelreglerna som digital transformation sätter för företag – och hur man till och med kan göra en vodka digital.
Du får bland annat höra om:
• Vilka de nya spelreglerna är
• Alla typer av branscher är digitala – vilka är sätten traditionella bolag kan och bör agera på
• Tipsen som hjälper dig att påbörja eller accelerera din digitala transformation