MENU

Webbdagarna Offentlig sektor
– 20 mars 2019 på Stockholm Waterfront

Succén är tillbaka! Parallellt med vårt ordinarie program dag två på Webbdagarna Stockholm 19-20 mars 2019 arrangerar vi återigen Webbdagarna Offentlig sektor. Detta är ett specialdesignat och mycket uppskattat event i eventet för dig som jobbar med digitala kanaler inom offentlig sektor. Som deltagare får du därmed det bästa av två världar – dels den maffiga upplevelsen av att delta på Webbdagarna Stockholm, dels får du ta del av skräddarsytt innehåll som är anpassat för just din yrkesroll. Kort sagt: Du får en perfekt mix av inspiration och kunskap.

Webbdagarna Offentlig sektor kräver ingen separat anmälan – fri tillgång till eventet ingår i den ordinarie biljetten till Webbdagarna Stockholm 2019. Vi rekommenderar att du säkrar din plats i god tid. Välkommen!

 

Därför vill du inte missa detta

  • Skräddarsydda föreläsningar för dig som jobbar digitalt i offentlig sektor
  • Ta del av högaktuella case, trender och inspiration inom den digitala utvecklingen
  • Webbdagarna Offentlig sektor ingår i biljetten till Webbdagarna Stockholm 2019 – du får det bästa av två världar

 

Möt några av årets talare:

(Fler talare hittar du här.)

 

Några av de hundratals organisationer som redan anmält sig

Dagens program

Webbdagarna Offentlig sektor pågår parallellt med Webbdagarnas ordinarie program och kunskapsspår dag 2 på Stockholm Waterfront. Du väljer själv på plats vad du vill lyssna på.

 

10:30–10:35 – Moderator Camilla Lejon Alvfeldt inleder Webbdagarna Offentlig sektor 2019

Välkommen till eventet för dig som jobbar digitalt inom offentlig sektor!

 

10:45–11:15 – Här är rektorn som sätter fart på skolans digitalisering

Peyman Vahedi, rektor på Ådalsskolan, har ett glasklart budskap: Det är rektorn som måste leda digitaliseringsarbetet på en skola. Och för att skynda på utvecklingen från 1990-talets it-system till en modern digital undervisningsmiljö satsar han nu på provokation och konfliktskapande.

Myndigheter med miljardbudgetar måste ta initiativet och begära att få uppdraget att digitalisera skolan.

Hör Peymans tankar och idéer kring vad som måste göras.

 

11:15–11:40 – Så gick Andreas Zehlander från novis till topp-polis på Linkedin

Andreas Zehlander, chef inom Polisen och Årets kommunikatör Offentlig sektor 2018, inspirerar med sin digitala resa som har tagit honom från novis på sociala medier till att idag vara topprankad i världen inom sin genre.

Hör om vilka positiva effekter Andreas arbete har gett, för honom själv men också för polismyndigheten. Vad är Sensum Capere och vad menas med ”We are the stories that we tell”?

 

11:40–12:00 – Kampen mot inifrånperspektivet – därför fungerar det inte att bara strö lite guld över leveransen i slutskedet

Som kommunikationsansvarig vill du bygga tjänster som är relevanta och värdefulla för användarna. Vi vet att det är så vi behöver arbeta för att lyckas och kan skapa ett värde för både organisationen och målgrupperna. Hur hanterar man den ständiga kampen mot inifrånperspektivet. Hur kan man praktiskt arbeta med att vrida mot ett utifrånperspektiv?

Eva-Li Littorin har arbetat med kommunikation, webb och digitala tjänster i 20 år, sedan vi ställde om från fax till webb. Hon delar med sig av lärande exempel från de webbprojekt och organisationer som hon har arbetat med.

 

12:00–13:10 – Lunchpaus!

Avnjut en god lunch och passa på att knyta nya viktiga affärskontakter.

 

13:10–13:40 – Henrik Hallenius: Från siffror till nytta – så följer Konsumentverket upp digitala kampanjer

Att följa upp sina kampanjer är såklart en självklarhet, men hur gör man på ett bra sätt om slutmålet inte är att öka försäljning utan snarare att sprida kunskap?

Lyssna till ett case där Henrik Hallenius, webbanalytiker, går igenom några av Konsumentverkets senaste kampanjer samt berättar om hur de i ett drygt år arbetat med att förbättra planering och uppföljning vid annonsering i flera digitala kanaler samtidigt.

 

13:45–14:10 – Anders Morén: Kvalitetsfilm i offentlig verksamhet med små resurser

Hur gör man bra film utan erfarna statister, storyboards, manus och ett stort filmteam? Hur får man ovana medarbetare och medborgare att slappna av och leverera framför kameran? Hur fångar man snygga klippbilder och skapar rätt känsla med musik?

Anders Morén är filmkommunikatören från Uppsala kommun som vill inspirera alla som jobbar med film, i offentlig verksamhet, att våga ta ut svängarna och satsa mer på kvalitet och känsla i sina produktioner.

Inspirerande exempel samt tips och råd för den som vill bort från mobilfilmade ”talkin’ heads”.

 

14:15–14:40 – Tips och råd för att möta användare i sociala kanaler

Mer information om programpunkten kommer inom kort.

 

14:40–15:10 – Fikapaus

 

15:10–15:30 – Programpunkten presenteras inom kort

 

15:30–15:40 – Moderator Camilla Lejon Alvfeldt avslutar Webbdagarna Offentlig sektor 2019

 

15:45–16:20 – Tillbaka till stora scen för avslutande keynote

Anmäl dig i dag!

Se pris och boka

Håll dig uppdaterad om Webbdagarna Offentlig sektor 2019

Lämna din mailadress så missar du inga uppdateringar om talare och programpunkter.