Event & Kurser

Fördjupa dina digitala kunskaper

Välj bland fem digitala halvdagskurser

På eftermiddagen den 17 november kan du välja bland fem halvdagskurser, där du ges chansen att fördjupa dina kunskaper inom utvalt område. Samtliga kurser är hämtade från Webbdagarna Academys hyllade kursutbud – och är specialanpassade för det digitala halvdagsformatet.

Alla kurser har även ett kostnadsfritt – och valfritt – uppföljningstillfälle den 26 november mellan 13-14, där du ges tillfälle att ställa frågor till kursledaren samt få feedback på övningar från kursen.


Google Ads

För dig som jobbar inom marknadsföring och kommunikation, och som vill få kunskapen och verktygen du behöver för att kunna utveckla och optimera din annonsering på Google.

Kursledare: Pontus Strandell

Exempel på vad du lär dig:

  • Hur du skapar bästa möjliga kontostruktur och annonser
  • Hur du fördelar och optimerar din budget
  • Att göra en sökordsanalys och sätta upp din strategi
  • Utvärdering samt viktiga KPI:er


Sociala medier – så lyckas du

För dig som jobbar med ett eller flera varumärken i sociala medier, och som vill ha tips, inspiration och verktyg för att ta er närvaro till nästa nivå.

Kursledare: Sara Öhman

Exempel på vad du lär dig:

  • De viktigaste trenderna just nu inom sociala medier
  • Att skapa en modern sociala medier-strategi
  • Hur du skapar relevant och engagerande innehåll
  • Hur du sätter upp rätt mål och KPI:er


Beteendedesign för digital kommunikation

För dig som jobbar inom kommunikation eller marknadsföring, och som vill skapa mer effektiva kampanjer med hjälp av beteendedesign och webbpsykologi, och genom att öka kunskapen om din målgrupps beteenden.

Kursledare: Niklas Laninge

Exempel på vad du lär dig:

  • Hur du kan arbeta beteendecentrerat med kommunikation och marknadsföring
  • Psykologiska faktorer som hjälper dig att förstå din målgrupps beteenden
  • Verktyg för att utföra beteendediagnos
  • Konkreta tekniker för att förändra beteenden – och hur du omsätter dem i kommunikation


Lär dig skapa och leda workshops – digitalt och fysiskt

För dig som är exempelvis team-ledare, workshopledare, projektledare eller chef – och som med högt självförtroende vill kunna skapa och leda både fysiska och digitala workshops, som har olika syften och mål.

Kursledare: Samuel Hedberg

Exempel på vad du lär dig:

  • Utmaningar och möjligheter med digital facilitering
  • Hur du som facilitator kan skapa engagemang, delaktighet och motivation i en digital workshop
  • Ramverk för att förstå vad som triggar dig och deltagarna i en faciliteringssituation kopplat till hjärnans sociala behov

Google Analytics – introduktion

För dig som är relativt ny inom Google Analytics – eller bara behöver uppdatera dina kunskaper – och som på en halvdag vill få en grundlig och aktuell överblick av hur du kan använda verktyget i just din yrkesroll.

Kursledare: Emina Dervisevic

Exempel på vad du lär dig:

  • Hur du tar fram och tolkar rapporter i Google Analytics
  • Vilka trafikkällor som är viktigast för din sajt och hur de samspelar med varandra
  • Vilka din sajts besökare är och hur de beter sig på den
  • Hur du sätter upp mål och analyserar varje besökares värde

Vanliga frågor

 

Hur väljer jag kurs?

En vecka innan eventet får du som är anmäld välja vilken kurs du vill gå, du får då även all praktisk information kring kurserna. Det finns ingen platsbegränsning på kurserna, den du väljer får du plats på.

Kan jag ta del av kursmaterialet i efterhand?

Ja! Själva kursen spelas inte in, däremot kommer du att få tillgång till kursledarens hela presentation redan innan eventet – så att du kan börja läsa på i god tid innan.

Vilken plattform genomförs kurserna i?

Hela Webbdagarna den 17 november, inklusive samtliga kurser, genomförs i eventplattformen Hopin.

Partner

Missa inte nyheter och erbjudanden

Kommande events & erbjudanden! Genom att lämna dina kontaktuppgifter godkänner du IDG:s användarvillkor.