I varje del ingår en interaktiv workshop
09.00-09.45 Konstant förändring och en disruptiv marknad
- Dagens omvärld och extern förändring – trender och teknik
- Exempel på digital transformation inom marknad och kommunikation
- Vikten av att framtidssäkra sitt ledarskap, sin organisation och sin affär
09.45-10.30 Kartlägg din digitala transformation – möjligheter och utmaningar
- Introduktion av Six stages of digital transformation
- Kartläggning av de olika stegen för din organisation
- Analys av både möjligheter och utmaningar
- Ramverk för att identifiera och utveckla de organisatoriska beteenden som hindrar och främjar förmågan att lösa komplexa problem
10.30-10.45 Förmiddagspaus
11.00-12.00 Att skapa förändring och få saker att ske
- Effektiva verktyg inom förändringsledarskap
- Att driva förändring genom samarbeten
- 7 principer för riktiga partnerskap
12.00-13.00 Lunchpaus
13.00-13.45 Kultur, beteenden och tekniska framsteg
- Kulturarbete för att påverka centrala beteenden – the critical few
- Hur organisationer, människor och affärsmodeller påverkas av och påverkar digitalisering och affärsmodeller
- Exempel på kulturförflyttningar
13.45-14.30 Ledarskapet i fokus under förändring
- Att använda facilitering som ledare
- Visioner för att leda åt rätt håll
- Behovet av att innovera ledarskapet – att gå från kontroll till trädgårdsmästare
- Verktyg och metoder för att facilitera omställning, våra bästa tips för hur man flyttar en grupp eller organisation framåt från nuläge till önskat läge
14.30-14.45 Eftermiddagspaus
14.45-15.45 Design for change – skapa resultat
- Att lägga grunden för att bygga förändringsförmåga i team och organisationer
- Designmetodik och samskapande – ett kraftfullt förändrings- och innovationsverktyg för att möta utmaningar och förändra sättet som människor tänker, känner, agerar och skapar resultat.
15.45-16.00 Sammanfattning, frågor och avslut