Josefine Gillver är CMO på den Norrsken-baserade startupen Relate. Tillsammans med sitt team har hon gjort det till sitt mission att utmana den ytliga dejtingkulturen med en platform där människor kan mötas baserat på djup och mening där personliga värderingar är i fokus.
I början av sin karriär jobbade Josefine för ideella organisationer med målet att inspirera och utveckla ungdomar i värdebaserat ledarskap. Efter examen från Berghs School of Communication flyttade hon till Shanghai för att arbeta som kommunikatör för IKEA. 2017 grundade hon initiativet Explore China och i juni 2019 klev hon in som CMO för Relate. Josefine brinner för personlig utveckling och värderingar har varit den röda tråden under hela hennes karriär. Hon är en uppskattad föreläsare och inspiratör och har många års erfarenhet av att facilitera workshops, såväl på hemmaplan som globalt.
—
Programpunkt på Webbdagarna Stockholm 17-18 mars:
Att gå från syfte till produkt – hur vi skapar beteendeförändring genom digitala produkter
Hur vet vi vad som ska mätas i en tid där data är allt? Hur skiljer vi på vad användarna säger att de vill ha, och vad de faktiskt behöver? I denna föreläsning får ni ta del av en startup-resa där syfte och mening stått i fokus. Josefine kommer att dela berättelsen om hur de genom att fokusera på sitt Why fick 100 super-fans och om när de nästan förlorade allt efter att ha fastnat i designdetaljer som pushade release-datum. En viktig fråga ska besvaras: hur behåller vi kärnan i produkten, när omvärlden förväntar sig något annat?