Med mer än 20 års erfarenhet av global kommunikation och affärsutveckling betraktas Johan som en av Sveriges ledande auktoriteter på området kreativt och konceptuellt tänkande kring morgondagens kommunikation. Johan skapat strategier och kreativa lösningar till globala varumärken som som adidas International, Nike Europe, BMW, Omega, IKEA, H&M, Volvo Ocean Race, Suunto samt en mängd av Sveriges starkaste varumärken. Johan har grundat och driver flera bolag inom branscher som mode, arkitektur, och teknologi. Det här lyckas han kombinera med att resa jorden runt och leta efter den perfekta vågen och samtidigt spendera mer tid än de flesta av oss med sin familj. Läs mer om Johan på www.ronnestam.com eller följ honom på instagram.com/ronnestam
Johan pratar på Webbdagarna Göteborg 25-26 september 2019 Årets program hittar du här
Global framgång med analoga produkter i en digital omvärld
Hur bygger man upp ett bolag och når framgång i en digital värld när produkten är analog? Johan Ronnestam delar med sig av insikter från senaste lanseringen av världens mest miljövänliga akustikplatta BAUX Pulp. En noga planerad lansering har lett till en pr-effekt som har nått ut till mer än 60 miljoner potentiella kunder. På ytan ser BAUX ut att vara analogt. I botten döljer sig ett modernt, digitalt företag noga byggt för en digital framtid.
Johan pratar på Webbdagarna Göteborg 25-26 september 2019 Säkra din plats idag