Nadya Khoja är teaterstudenten som bytte bana och satsade på digital marknadsföring. I dag är hon ansvarig för growth på Venngage, en plattform för grafisk design och visuell kommunikation.
Teaterbakgrunden kommer dock väl till pass när hon föreläser om growth och digital marknadsföring på stora konferenser världen över.
På Webbdagarna Stockholm 19 – 20 mars har du chansen att se Nadya inte bara en utan två gånger. I kunskapsspåret om Content dag 1 kommer hon att prata om hur du kan skapa tillväxt och mycket trafik, trots en liten budget. Och dessutom kommer hon att bjuda på en rolig och satirisk föreläsning som skojar friskt med andra stora profiler inom digital marknadsföring. Det blir en perfekt avslutning på första dagens program, innan det är dags för mingel och nätverkande.
Se hela programmet på Webbdagarna Stockholm 19-20 mars »
—
Upon realizing that her decision to pursue a theatre degree would lead to a life of little to no financial growth, Nadya Khoja decided to complete a Masters Degree in Digital Media.
Soon after that she began her work at Venngage, a graphic design and visual communication platform, where she was told she would be trained in digital marketing en lieu of her lack of experience. Nearly four years later and Nadya is now Chief Growth Officer at Venngage and still wondering when she will get the training she was promised.
She has written for and been featured in publications such as Forbes, The Next Web, Huffington Post, Entrepreneur, Mashable, Wired and CBC News, and spends her free time working with clients and helping them level up their marketing through her site.