MENU

Workshop – Content marketing och SEO

Content marketing och SEO – så tar du tar fram engagerande och relevant innehåll för att nå dina affärsmål

I en värld av annonströtthet är det viktigt att bjuda besökare och kunder på inspirerande och intressant innehåll, som gör dem mer lojala och mer lönsamma. Bra och relevant innehåll bygger också din auktoritet hos Google och det är viktigare än någonsin att ranka bra på Google när någon söker efter dina produkter eller tjänster eller den information som du vill förmedla på sin sida – oavsett om du är en liten förening, ett större företag eller en myndighet: alla tjänar på att synas bra på Google.

Fokus under denna workshop blir på konkreta case och verktyg för att du ska kunna ranka bra på Google och öka försäljningen, trafiken och dina kunders lojalitet. Utrymme finns även att gå igenom några av deltagarnas egna webbplatser för att få råd och tips om vad som kan förbättras för att få ut så mycket som möjligt av en satsning på bra och relevant innehåll.

Det här lär du dig på denna workshop om content marketing och SEO:

✓ Grunderna i SEO för att du ska kunna se din sajt eller din webbutik ranka bra på Google
✓ Hur modern content marketing ser ut och hur det kan bli ett kraftfullt verktyg i din marknadsföring
✓ Att skapa engagerande och relevant innehåll för just din målgrupp
✓ Hur du distribuerar ditt innehåll för maximal effekt
✓ Hur content marketing och SEO kan samverka för att nå bästa möjliga resultat för ditt företag, din organisation eller din webbutik

Workshopen riktar sig till exempelvis kommunikatörer, webbredaktörer, marknadsansvariga, marknadskommunikatörer, PR-ansvariga, sociala medier-ansvariga men även du som har ett tydligt försäljningsansvar och driver e-handel eller arbetar aktivt med innehåll för att attrahera nya leads, till exempel genom inbound marketing och marketing automation

Tid: 13.10 – 14.40
25 september
Anmälan: Antalet platser är begränsade och anmälan öppnas 1-2 veckor före eventet.
Sal: 1
Du behöver inte dator för att delta, kom laddad för inspiration och diskussion!

Workshopen leds av Christer Pettersson, Head of E-Commerce and Commercial Digitalization, Hultafors Group

Christer Pettersson har mer än femton års erfarenhet av content marketing, digital marknadsföring och e-handel från företag som IDG, Eniro, Apollo Travel Group och Arvato. Han arbetar nu som Head of E-Commerce and Commercial Digitalization på Hultafors Group. Christer är en ofta anlitad föreläsare och har skrivit nio böcker, senast ”Gräv guld i dina egna kanaler” (2017) om content marketing och SEO, och ljudboken ”SEO för alla – en snabbkurs i sökmotoroptimering för dig som vill ranka högt på Google” (2019), som på mindre än en timme går igenom grunderna i sökmotoroptimering.

Säkra din plats till Webbdagarna Göteborg 2019

Se pris och boka

Vill du ha uppdateringar om talare och programpunkter?

Lämna din mailadress här så missar du inga nyheter om Webbdagarna.