Lärarledd onlinekurs för dig som vill utveckla kundupplevelsen
Kund- och användarupplevelsen är i dag en strategisk och central fråga för alla organisationer. User Experience och Customer Experience blir allt viktigare konkurrensfördelar – och att kartlägga och förstå kundresan, det vill säga kundernas beteenden och bakomliggande behov, är ett av de viktigaste verktygen för att arbeta effektivt och modernt som organisation. Med en kundresekarta (Customer Journey Map) som vägledning, får ni en gemensam förståelse för kundens perspektiv och därmed vilka saker som är mest kritiska att förbättra i kundresan och på sajten.
Den här onlinekursen är perfekt för dig som jobbar inom exempelvis marknadsföring, kommunikation och produktutveckling – och vill ha kunskapen för att visualisera, kartlägga och optimera just din kundresa och därmed kunna skapa en bättre kundupplevelse. Vare sig din försäljning sker online, i fysiska butiker eller som en tjänst. Kanske jobbar du redan i dag med kundresan i någon form, eller så ska du precis komma igång.
Kursen består av totalt fyra halvdagsföreläsningar, fördelat över fyra veckor, som löpande varvas med kreativa arbetsuppgifter och personlig feedback på ditt eget kundresearbete.