MENU
Våra event och kurser

Lyckas med datadriven influencer marketing
– heldagskurs i Stockholm

Influencer marketing är en av dagens snabbast växande och mest framgångsrika marknadsföringskanaler. För många konsumentföretag är det en av de absolut viktigaste kanalerna i mediemixen och med nya tekniker och verktyg finns nu dessutom allt större möjligheter att mäta vilken ROI kampanjerna verkligen ger.

På den här kursen får du en djupdykning i hur du lyckas med just datadriven influencer marketing – och hur du kan inspireras av de allra bästa för att nå fantastiska, mätbara resultat.

 

För dig som vill skapa mätbara influencer-kampanjer

Kursen vänder sig till dig som vill ha uppdaterad och aktuell kunskap om hur du skapar lyckade influencer-kampanjer med hög ROI. Den är särskilt anpassad för dig som jobbar strategiskt eller operativt inom digital marknadsföring, digital kommunikation eller sociala medier.

 

Kursdatum presenteras inom kort! Lämna din mailadress här så håller vi dig uppdaterad.

Det här lär du dig som deltagare

✅ Att skapa datadrivna processer för influencer marketing

✅ Hur du integrerar influencer marketing i din övriga digitala strategi

✅ Hur de etablerade nätverken fungerar – och när det lönar sig att använda dem

✅ Skillnaden mellan microinfluencers och stora influencers – och hur du hittar och väljer de som passar just ditt varumärke

✅ Att skapa rätt prissättning, avtal och samarbetsformer med influencers

✅ Hur du mäter effekten och optimerar kampanjerna över tid

 

Kursprogram

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost

  • Registrering i receptionen på IDG:s kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.

 

09:00-10:30 – Så fungerar influencer marketing i dag

  • Olika typer av influencers – och influencersamarbeten
  • Etablerade nätverk, inhouse-bearbetning och managers – så hänger allt ihop
  • Datadrivna processer och verktyg för att hitta rätt influencers och för att optimera och följa upp kampanjerna

 

10:30-10:45 – Förmiddagsfika

 

10:45-12:00 – Strategi – nyckeltal och mätning

  • Hur du sätter upp en modern strategi och vad den måste innehålla
  • Mätning och KPI:er

 

12:00-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch, på den prisade restaurangen Usine)

 

13:00-14:30 – Bygga varumärke och öka försäljningen

  • Förutsättningar för att få ut maximalt av ett influencersamarbete
  • Lyckade case – kreativitet, anpassning, integrering med digital strategi
  • Hur Facebook skapar möjligheter för effektivare annonsering – så nyttjar du det på bästa sätt

 

14:30-14:45 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

14:45-15:30 – Checklista: Undvik fallgropar och skapa bästa möjliga förutsättningar för att lyckas

  • Förutsättningar för att få ut maximalt av ett influencersamarbete

 

15:30-16.00 – Trender och branschutveckling

  • Trender inom influencer marketing och vart utvecklingen är på väg
  • Influencer marketing i den större digitala kontexten
  • Virtual influencers, hur långt har vi kommit?

Modern kurslokal, liten grupp – och utsökt mat

  • Kursen äger rum på IDG:s kontor på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm
  • Denna kurs har max 15 deltagare, vilket ger utrymme för diskussioner och möjlighet att ställa egna frågor
  • Frukost, utsökt lunch och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften

Kursdatum presenteras inom kort! Lämna din mailadress här så håller vi dig uppdaterad.