MENU

Lyckas med influencer marketing!
– Halvdagskurs 7 februari i Stockholm

Vari ligger värdet av att jobba med influencers? Och hur genomför man lyckade kampanjer med dem? För att arbeta med influencer marketing krävs en förståelse både för kreatören och hens drivkrafter samt för kanalerna som influencern publicerar i. På den här halvdagskursen lär du dig just detta – hur influencers fungerar, hur du som marknadsförare skapar goda relationer med dem samt vilka kanaler och vilket slags innehåll som fungerar. Du får dessutom massor av praktiska insikter och konkreta exempel på lyckade influencer-kampanjer.

Kursledare är Linda Hörnfeldt, grundare av intresseorganisationen Influencers of Sweden. Linda har efter 16 år som bloggare, många år på marknads- och PR-sidan och nu i sin dagliga kontakt med influencers en unik insikt i vad som gör framgångsrika relationer med influencers. Det handlar i grund och botten om research, respekt och relationer.

Vid kursens slut har du fått verktygen som behövs för att ditt företag verkligen ska lyckas med influencer marketing.

 

För dig som vill arbeta med influencers

Kursen vänder sig till dig som vill börja arbeta med influencers, eller nyligen har börjat göra det, och vill säkerställa att du gör rätt från början – så att du ökar chanserna att verkligen lyckas med dina kampanjer.

Anmäl dig till kursen 7 februari 2018

Se pris och boka

Det här lär du dig som deltagare

  • Vad en influencer är och var de finns
  • Vad som driver influencers
  • Hur du bygger relationer med influencers
  • Skillnaden mellan PR & annonsering
  • Marknadsföringslagen och andra regelverk att tänka på
  • Vad som funkar – du får se massor av exempel på bra kampanjer

Kurs influencer marketing_Linda Hornfeldt

Kursledare: Linda Hörnfeldt

Linda Hörnfeldt är VD och grundare för Influencers of Sweden, Sveriges intresseorganisation för social media influencers. Organisationen verkar för en professionell och transparent bransch och även för att utbilda företag i hur man bäst jobbar med influencers. Linda har själv bloggat i 16 år och arbetat med digital marknadsföring och PR sedan 2007.

Här är dagens program

 

13:00-13:30 – Vad är en influencer och var finns de?

 

13.30 – 14.00 – Vad som driver och motiverar influencers

 

14.00 – 15.00 – Lär dig bygga relationer med influencers

 

15.00 – 15.15 – Eftermiddagsfika (lyxkaffe, frukt och smarriga bakverk)

 

15.15 – 15.45 – Skillnaden mellan PR & annonsering

 

15.45 – 16.15 – Marknadsföringslagen och andra regelverk du måste känna till

 

16.15 – 17.00 – Exempel på case och lyckade kampanjer

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under eftermiddagen – smarrigt fika, lyxkaffe och frukt ingår i kursavgiften. Hittills under 2017 har 100 procent av våra deltagare gett toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

Anmäl dig till kursen 7 februari 2018

Se pris och boka