MENU

Certifieringskurs i Google Analytics
 20 februari i Stockholm

Välkommen till vår otroligt uppskattade och lärorika fördjupningskurs i Google Analytics. Som deltagare får du avancerade kunskaper om Google Analytics viktigaste delar som hjälper dig att i detalj analysera varifrån dina besökare kommer och hur de beter sig på din sajt. Kursen bygger på Googles egen inlärningsprocess och varvar expertföreläsningar med interaktiva gruppövningar som tillsammans gör dig redo för att ta Googles officiella certifiering – GAIQ – som ingår i kursavgiften och lär passa väldigt fint på ditt CV. Vid dagens slut kommer din kunskap om webbanalys att ha nått en helt ny nivå.

 

För dig som vill fördjupa dina kunskaper i Google Analytics

Den här kursen vänder sig till dig som redan har erfarenhet av Google Analytics men vill fördjupa dina kunskaper och bli en mer avancerad användare. Den är även till för dig som vill ta Googles officiella certifiering i Google Analytics. Är du intresserad av en mer grundläggande nivå rekommenderar vi varmt vår introduktionskurs i Google Analytics.

Anmäl dig till kurstillfället 20 februari

Se pris och boka

Det här får du som deltagare

  • En heltäckande överblick av hur du får ut maximalt av ditt analytics-konto
  • Kunskap om hur du spårar vilka trafikkällor som konverterar bäst på din sajt
  • Detaljkunskaper om attribution models, goal flow, multichannel funnels, GTM, ecommerce, filter, och mycket mer
  • Allt du behöver veta för att klara Googles officiella certifiering – GAIQ (som passar väldigt fint på CV:t)

Kursledare: Emina Dervisevic – en av världens främsta Google Analytics-experter

Emina är en uppskattad Webbdagarna-talare och en av världens mest kompetenta personer på Google Analytics ur ett affärsperspektiv. Hon har tidigare arbetat på Google som produktspecialist på just Analytics och har dessutom precis släppt en bok om webbanalys. I korthet: en bättre kursledare inom Google Analytics finns nog inte.

 

Några av de företag som deltagit tidigare

 

Här är dagens program

 

07:30-08:00 – Frukost & registrering

 

08:00-08:30 – Inledning

 

08:30-10:00 – Mätvärden & Dimensioner

  • Lär dig att definiera och förstå viktiga mätvärden och dimensioner
  • Förstå hur Google Analytics rapporter är uppbyggda och hur de kan hjälpa dig

 

10:00-10:15 – Förmiddagsfika

 

10:15-12:15 – Segmentering & spårbara länkar

  • När och hur använder man segment?
  • Avancerade segment
  • Lär dig att skapa spårbara url:er med URL builder
  • Så spårar du trafiken från e-postutskick, banners, Facebook med mera

 

12:15-13:15 – Lunch (en väldigt god lunch)

 

13:15-13:45 – Kontostruktur

  • Optimera din kontostruktur för att få ut korrekt data

 

13:45-14:45 – Filter & mål

  • Så fungerar filter och därför måste du använda dem
  • Lär dig att sätta upp mål i Google Analytics
  • Makrokonverteringar
  • Mikrokonverteringar
  • Målflöde

 

14:45-15:00 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:00-16.45 – Attribution models & ecommerce

  • Lär dig att attribuera rätt värde till rätt kanal
  • Multichannel funnel reports
  • Olika vägar till en konvertering
  • Förstå hur ecommerce fungerar
  • Så kan du koppla ihop dina transaktioner med Google Analytics

 

16:45-17:00 – Summering och slutsatser

  • Dagens slutsatser och summering kring Google Analytics

 

17:00-19:00 – Certifieringstest (frivilligt)

  • Tid för att genomföra GAIQ-testet för den som vill. Testet kan även göras vid ett senare tillfälle.

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Under 2016 gav 100 procent av våra deltagare toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

Anmäl dig till kurstillfället 20 februari

Se pris och boka