MENU

E-handelskurs – så lyckas du med din e-handel

Att starta e-handel och få igång försäljningen är svårt. Det krävs kunskaper och tid för att lyckas med ett e-handelsprojekt. Som deltagare på vår populära e-handelskurs får du inspiration, värdefulla insikter och tips på hur du kan utveckla din e-handel från en grundläggande till en mer avancerad nivå – av Internetworlds egen e-handelsexpert Urban Lindstedt. Våra konkreta råd och tips är värda kursavgiften mångdubbla gånger.

 

För morgondagens e-handlare

Kursen vänder sig till dig som planerar att starta e-handel eller som vill ta en småskalig e-handel till nästa nivå – och vill vara säker på att du gör det på rätt sätt. Den passar även dig som mer indirekt jobbar med e-handel, exempelvis som konsult eller analytiker, och därför behöver ha de senaste, grundläggande kunskaperna inom framgångsrik e-handel.

Denna kurs genomförs på begäran

Lämna din mailadress här vid intresse – så kontaktar vi dig med mer information.

Genom att lämna din mailadress här så godkänner du IDG:s användarvillkor.

Det här lär du dig på kursen

  • En inblick i dagens e-handel och de viktigaste trenderna just nu
  • Insyn i framgångsfaktorer hos lyckade e-handlare
  • Koll på hur du väljer rätt e-handelsplattform, affärssystem, betallösning och logistiklösning
  • Ta del av handfasta tips för att sälja mer
  • Konkreta råd för hur du skapar en säljande butik
  • Exklusiv nöjd kund-garanti = pengarna tillbaka om du inte är nöjd!

Urban Lindstedt

Kursledare: Urban Lindstedt – en av Sveriges främsta e-handelsexperter

Urban har bevakat webbutvecklingen sedan år 2000. Han har skrivit böckerna Sökmotormarknadsföring och E-handlarens handbok. Han har i flera år skrivit om e-handel för internetworld.se och är redaktör för nyhetsbrevet Jajja Magazine som bevakar digital marknadsföring. Urban driver också sedan sex år tillbaka nätbutiken Miguru.se och föreläser land och rike runt om e-handel.

 

Här är dagens program

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost

  • Registrering i receptionen på IDG´s nya kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.

 

09:00-10:15 Så ser e-handeln ut i dag

  • Snart är vi alla e-handlare
  • Trender inom e-handel
  • Vad går att sälja på nätet
  • Var finns tillväxten och möjligheterna

 

10:15-10:45 Omni-kanal – utmaningar och fördelar

  • Kundernas köpväg mellan kanalerna
  • Återförsäljare och e-handeln – en kraftfull mix

 

10:45-11:00 Förmiddagsfika

 

11:00-11.45 Tre framgångsrika e-handlare

  • Framgångsfaktorer

 

11:45-12:00 E-handelskalkylen – vinna eller försvinna

  • Räkna fram din egen e-handelskalkyl

 

12:00-13:00 Lunch (en väldigt god lunch)

 

13:00-14:15 Att välja e-handelssystem

  • Vilka krav bör man ställa på plattformen
  • Kopplingar till affärssystem
  • Välja affärssystem
  • Synlighet i sökmotorer
  • Mobil e-handel
  • Marknadsföringsmoduler/rabattkoder
  • B2B-försäljning
  • Utcheckning

 

14:15-14:30 Eftermiddagsfika

 

14:30-15:00 Rätt betalsystem ökar försäljningen

  • Rätt betallösningar
  • Problem med betalningar
  • Ta betalt av utlandskunder

 

15.00-15:30 Så säljer du mer

  • Skapa förtroende
  • Säljande produktinformation
  • Effektiv utcheckning

 

15:30-16:00 Internationalisering

  • Dina första utlandsmarknader
  • Grundkrav för en lyckad exportsatsning

 

16:00-16:30 Logistik

  • Gör logistiken till din styrka
  • Returer
  • Leverantörer

 

16:30-16:45 Sammanfattning & frågor

 

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Hittills under 2017 har 100 procent av våra deltagare gett toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

 

Denna kurs genomförs på begäran

Lämna din mailadress här vid intresse – så kontaktar vi dig med mer information.

Genom att lämna din mailadress här så godkänner du IDG:s användarvillkor.