MENU

Content marketing-strategi som ger mätbar effekt
– heldagskurs 12 september i Stockholm

Många jobbar med content marketing och inbound marketing för att driva efterfrågan och generera leads. Men de flesta slösar pengar, tid och talang på att skapa innehåll som inte får tillräcklig effekt. De saknar en strategi för hur innehåll ska väcka presumtiva kunders intresse och driva dem framåt längs en beslutsresa. Därför finns denna kurs.

Som deltagare får du lära dig att bryta ned affärsmål i mål för content marketing, identifiera och förstå målgrupper, utforma innehåll som attraherar målgrupper och driver de framåt längs en beslutsresa som leder till affärsmålet. Du får lära dig hur du ska utforma ditt innehåll och sprida det för att få effekt, och hur du kan påvisa denna effekt.

 

För dig som behöver ta fram en content marketing-strategi

Kursen är anpassad för dig som arbetar med kommunikation, marknadsföring eller försäljning och behöver ta fram en strategi som ger mätbar effekt.

Säkra din plats i dag – spara 1 000 kronor

Se pris och boka

Det här lär du dig som deltagare

  • Att förklara content marketing och närbesläktade begrepp som inbound marketing, branded content och native advertising
  • Att hitta beteendeförändringar hos målgrupper som bidrar till affärsnytta
  • Att förstå målgrupperna och deras resa från likgiltig för det ni vill att de ska göra (till exempel köpa er produkt) till handling och efteråt
  • Att utforma innehåll som förtjänar era målgruppers förtroende och låter dem hjälpa er framåt längs sin beslutsresa
  • Att ta fram en plan för hur innehållet ska distribueras och leda till konvertering
  • Att visa på mätbar effekt av content marketing

Kursledare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta experter på content marketing och medgrundare till den strategiska marknadskommunikations-byrån KNTNT. Han är också en flitigt anlitad föreläsare och har bland annat talat på Webbdagarna. Han är också författare, poddare och vloggare. Hela tiden med fokus på content marketing. I korthet: en bättre kursledare inom content marketing finns nog inte.

Här är dagens program

 

08:30 – 09:00 – Registrering med frukost

 

09:00 – 10:00 – Content marketing och närbesläktade begrepp

 

10:00 – 12:00 – Content marketing-strategins beståndsdelar

 

12:00 – 13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)

 

13:00 – 15:00 – Insiktsdriven beslutsresa

 

15:00 – 15:20 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:20 – 17:00 – Mäta effekt av content marketing

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Hittills har 100 procent av våra deltagare gett toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

Säkra din plats i dag – spara 1 000 kronor

Se pris och boka