MENU

Så skapar du en content marketing-strategi
– heldagskurs i Stockholm 6 februari 2018

Många svenska företag och organisationer jobbar i dag med content marketing för att skapa förtroende och bygga relationer med sin målgrupp. Men problemet är att de flesta slösar pengar, tid och talang på att skapa innehåll som inte får tillräcklig effekt – eftersom de saknar en genomtänkt strategi.

På denna helt nya kurs får du framgångsreceptet för att lyckas på riktigt. Du lär dig hur du kan skapa innehåll som din målgrupp frivilligt vill söka upp och konsumera på din egen plattform och som är anpassat till var i köpresan de befinner sig. Och som dessutom, vänligt men bestämt, knuffar dem vidare längs resan mot ett beslut som gynnar din affär.

I korthet: Vi hjälper dig att skapa en modern, genomtänkt content marketing-strategi som verkligen ger dig den effekt du är ute efter.

 

För dig som behöver ta fram en content marketing-strategi

Kursen är anpassad för dig som arbetar med kommunikation, marknadsföring eller försäljning och behöver ta fram en strategi för ditt företags content marketing – för att säkerställa att ni får tillräcklig effekt av era investeringar i innehåll och marknadsföring.

Säkra din plats innan det blir fullt

Anmäl dig nu

Det här lär du dig som deltagare

  • Att förklara content marketing och närbesläktade begrepp som inbound marketing, branded content och native advertising
  • Att hitta beteendeförändringar hos målgrupper som bidrar till affärsnytta
  • Att förstå målgrupperna och deras resa från tanke till handling och efteråt
  • Att välja ämnen som intresserar målgrupperna
  • Att välja plattform och formulera en redaktionell idé för den
  • Att ta fram en distributions- och konverteringsplan
  • Att producera innehåll kostnadseffektivt

Kursledare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta experter på content marketing och medgrundare till den strategiska marknadskommunikations-byrån KNTNT. Han är också en flitigt anlitad föreläsare och har bland annat talat på Webbdagarna. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation. I korthet: en bättre kursledare inom content marketing finns nog inte.

Här är dagens program

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost

 

09.00 – 09.45 – Content marketing och närbesläktade begrepp

 

09.45 – 10.30 – Affärsmål, målgrupper och beteendemål

 

10.30 – 10:40 – Förmiddagsfika

 

10:40 – 12:00 – Påverkanskartläggning, ämneskartläggning, och prioritera innehåll längs beslutsresan

 

12:00 – 13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)

 

13:00 – 14:00 – Plattformsval, distribution och konvertering

 

14:00 – 14:40 – Redaktionell idé och innehållstyper

 

14:40 – 15:00 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:00 – 15:30 – Tekniken bakom

 

15:30 – 16:30 – Planera, mäta och följa upp

 

16:30 – 17:00 – Summering och frågor

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Under 2016 gav 100 procent av våra deltagare toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

Specialpris för dig som deltagit på Webbdagarna eller Academy tidigare!

Anmäl dig nu