MENU

Bygg din kommunikativa organisation
– heldagskurs i Stockholm

Dagens medielandskap är brett och fragmentiserat. Vi litar i allt mindre utsträckning på korrekta och paketerade budskap från formella auktoriteter förmedlat via traditionella medier. Vi vill istället ta del av och sprida rättfram och frispråkig kommunikation som engagerar oss, förmedlat genom medarbetare och talespersoner vi kan relatera till. Detta gör att kommunikationsavdelningens tidigare roll, som var att paketera och förmedla ut företagets budskap, är passé. I dag är uppdraget istället att bygga den kommunikativa organisationen – som lyssnar, analyserar världen utanför, tar till sig av kundinsikter och driver förändring i en ständigt pågående dialog med både medarbetare, kunder och omvärld.

Som deltagare på den här exklusiva heldagskursen får du inspirationen och de konkreta verktygen som behövs för att skapa just detta: En kommunikativ organisation.

 

För dig som vill leda en modern organisation

Kursen riktar sig framförallt till dig som är marknads- och/eller kommunikationschef, men välkomnar även försäljningschefer, HR-chefer och VD:ar som vill förstå mer kring hur förutsättningarna förändrats och hur man strukturerar en kommunikativ avdelning eller organisation.

Nytt kursdatum presenteras inom kort!

Lämna din mailadress här så håller vi dig uppdaterad om kommande kurstillfällen.

Det här får du som deltagare

  • En förståelse för de omvärldsförändringar som leder till dagens medielandskap
  • En genomgång av de förutsättningar som behövs för att bli en kommunikativ organisation
  • Verktyg för att bygga kommunikativa ledare
  • Material för att utbilda kommunikativa medarbetare
  • Argument för att driva de förändringar som krävs

Kursledare: Karin Zingmark

Karin Zingmark har omkring tjugo års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap i en uppkopplad värld. Genom åren har Karin haft ledande befattningar inom IT, tech- och mediabranschen, senast i rollen som marknadschef på Microsoft i Sverige. Med nyfikenhet som drivkraft, mod att testa nytt och stort engagemang för digitalisering säkerställer Karin att utnyttja de möjligheter som uppstår i dagens medielandskap. Karin är i dag rådgivare och konsult och har dessutom nyligen utkommit med sin första bok: Maxa snacket – så når du framgång genom digital kommunikation.

Program

Under dagen varvas teori med praktiska uppgifter som bygger på deltagarnas faktiska behov. Ambitionen är att du som deltagare ska kunna åstadkomma reella förändringar i din organisation.

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost

 

09:00-10:30 – Omvärlden förändras – ett nytt medielandskap är här

  • Digitalisering, globalisering – hot och möjligheter
  • Framgångssagor och fails
  • Förutsättningar för framgång

 

10:30-10:45 – Förmiddagsfika

 

10:45-11:45 – Fortsättning: Omvärlden och kommunikation

  • Teknik och kommunikation
  • Byggstenar i den kommunikativa organisationen

 

11:45-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)

 

13:00-14:00 – Det interna arbetet

  • Visualisera ert varför
  • Värderingsarbetet
  • Syftesdriven affär

 

14:00-15:00 – Kommunikativa ledare och medarbetare

  • Förutsättningar som behövs
  • Bygg kommunikativa ledare och medarbetare
  • Crowdsourcad produktutveckling

 

15:00-15:15 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:15-16:00 – Resultat – Målsättning i dag och i morgon

  • Hur mäts framgång i en kommunikativ organisation?

 

16:00-17:00 – Summering

  • Omsättning av dagens lärdomar till din vardag

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Hittills under 2017 har 100 procent av våra deltagare gett toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

 

Nytt kursdatum presenteras inom kort!

Lämna din mailadress här så håller vi dig uppdaterad om kommande kurstillfällen.