MENU

Agila arbetssätt för digitala marknadsförare
– heldagskurs 11 september 2018

Med agila arbetssätt kan du som jobbar med digitala kanaler arbeta tillsammans i ditt team både snabbare och mer flexibelt. På den här heldagskursen får du kunskaper i hur du kan öka din och ditt teams förmåga till att samarbeta i alla faser i arbetet – samtidigt som ni får bättre flow, högre innovationsförmåga och snabbare kan avsluta det ni har påbörjat. Kursen hålls på svenska med upplevelsebaserat lärande.


För dig som vill jobba mer agilt

Kursen är perfekt för dig som leder – eller är en del av – stora eller små team/projektgrupper som jobbar med digital marknadsföring och kommunikation, growth hacking, datadrivet eller med olika typer av leveranser. Du kanske jobbar som marknadsförare, kommunikatör, innehållsproducent, webbansvarig, sociala medier-ansvarig, projektledare inom webb, marknadsföring, kommunikation eller sociala medier.

Det här är en grundkurs. Du behöver inte ha tidigare erfarenheter av eller kunskap i agila arbetssätt eller Kanban.

Säkra din plats innan det blir fullt

Se pris och boka

Det här får du som deltagare

  • Introduktion till agila arbetssätt för marknadsförare
  • Impact Mapping – Metodik för att arbeta agilt och datadrivet tillsammans
  • Designstudio – Metodik för snabb idégenerering i grupp
  • Kanban – Bättre samarbete och snabbare leveranser med agilt verktyg för team
  • Exempel från verkligheten och en kul och inspirerande upplevelse


Kursledare: Mia Kolmodin och Joel Ståhl

Mia Kolmodin och Joel Ståhl har mångårig erfarenhet av att arbeta med webb, marknadsföring, growth hacking och produktutveckling – både hands on själva i team men även som experter, teamlead, produktägare, agila coacher och lärare. Kort sagt: En bättre kursledarduo finns nog inte.

Här är dagens program

 

09.00–12.00 – Förmiddagspasset

Introduktion

– Introduktion till agila arbetssätt för marknadsförare
– Upplevelsebaserad övning för att få egen förståelse till hur agila team fungerar
– Teoretisk introduktion till agila arbetssätt för marknadsförare
– Gruppdiskussion och reflektion

Hur ser er process ut i dag?

– Diskussion och erfarenhetsutbyte

Metodik för att arbeta agilt och datadrivet tillsammans
– Impact Mapping – Vi testar en effektiv metod för att gemensamt visualisera och koppla lösningar till effekt med tydlig mätbarhet
– Gruppdiskussion och reflektion

 

12.00–13.00 – Lunch (en väldigt god lunch)

 

13.00–17.00 – Eftermiddagspasset

Idégenerering i grupp är nyckeln till innovativa starka lösningar
– Designstudio – Vi testar branschens bästa metod för att arbeta med snabb och effektiv idégenerering
– Gruppdiskussion och reflektion

Bättre samarbete och snabbare leveranser med Kanban (agilt verktyg för team)
– Teorigenomgång av Kanban och hur vi ser att vi har ett bra flöde av leveranser
– Upplevelsebaserad övning kring flöde för gemensam förståelse
– Gruppdiskussion och reflektion
– Ni skapar er egna Kanbantavla för er befintliga eller kanske er nya process baserat på det ni har lärt er under dagen

Exempel från verkligheten
– Från team som arbetar agilt och datadrivet med growth hacking, löpande digital produktoptimering, innehållsproduktion med mera.

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Hittills har 100 procent av våra deltagare gett toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

Specialpris för dig som deltagit på Webbdagarna!

Dessutom: Grupprabatt om du bokar två platser eller fler.

Se pris och boka