För dig som vill utveckla din B2B-marknadsföring
Välkommen till en mycket aktuell kurs som lär dig hur du ska synka marknadsföring och försäljning för att nå bättre resultat. Allt fler B2B-företag jobbar med Account Based Marketing (ABM) för att kunna fokusera på de kunder som verkligen kan generera stora intäkter. Genom att använda ABM kan marknadsförare och säljare gemensamt arbeta mot utvalda företag, för att vinna just deras affärer eller öka merförsäljningen, istället för att sikta brett med samma innehåll och aktiviteter – oavsett om det finns stor potential eller inte.
Den här kursen är perfekt för dig som jobbar med marknadsföring eller försäljning på ett B2B-företag. Målet är att ge dig kunskaper och verktyg som gör att du kan arbeta med ABM på ett effektivt och framgångsrikt sätt – om strategi, planering, produktion av innehåll, spridning samt mätning och analys.
Den här kursen erbjuds även som distanskurs. Läs mer längre ner under Vanliga frågor.
Kursprogrammet
Introduktion till Account based marketing (ABM)
Ett verkligt ABM-case (gästföreläsare)
Så skapar du relevant innehåll för de utvalda företagen och de olika stegen i köpresan
Välja ut företag för ABM-arbetet, och olika nivåer du kan använda
Spridning – Köpt media, Social selling med mera
Mäta, anpassa och löpande förbättra