MENU

Så lyckas du med Account Based Marketing (ABM)

Välkommen till en mycket aktuell kurs som lär dig hur du ska synka marknadsföring och försäljning för att nå bättre resultat. Allt fler B2B-företag jobbar med Account Based Marketing (ABM) för att kunna fokusera på de kunder som verkligen kan generera stora intäkter. Genom att använda ABM kan marknadsförare och säljare gemensamt arbeta mot utvalda företag, för att vinna just deras affärer eller öka merförsäljningen, istället för att sikta brett med samma innehåll och aktiviteter – oavsett om det finns stor potential eller inte.

För dig som arbetar med B2B-marknadsföring

Kursen vänder sig till dig som jobbar med marknadsföring eller försäljning på ett B2B-företag. Målet är att ge dig kunskaper och verktyg som gör att du kan arbeta med ABM på ett effektivt och framgångsrikt sätt – om strategi, planering, produktion av innehåll, spridning samt mätning och analys.

 

Kommande kurstillfällen:

27 november

Se pris och boka

5 februari

Se pris och boka

Som deltagare lär du dig

✅ Att skapa en strategi för ABM – som möjliggör ett framgångsrikt samarbete mellan marknadsförare och säljare

✅ Att välja ut och segmentera kunder och prospects för bearbetning

✅ Content-arkitekturen: Relevant och engagerande innehåll för olika delar av köpresan

✅ Olika typer av spridning, exempelvis IP-styrd annonsering och annonser i sociala medier

✅ Det konkreta arbetet med ABM, bland annat social selling och kombinationen av digitala och fysiska touchpoints

✅ Hur du sätter upp rätt mål och mäter ditt ABM-arbete

 

Kursledare: Pontus Staunstrup – ledande profil inom B2B-marknadsföring

Pontus har 30 års erfarenhet av marknadsföring, på både byrå- och kundsidan. I dag arbetar han som Account director på Content marketing-byrån Brand Movers i Köpenhamn. Pontus har framförallt arbetat med och på B2B-företag med digital marknadsföring. Han är dessutom en erfaren och efterfrågad föreläsare och lärare inom Content marketing, Sociala medier samt Account Based marketing, samt författare till boken Content marketing för alla.

 

Kursprogram

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost

 

09:00-10:00 – Introduktion till Account based marketing (ABM)

 

10:00-10:45 – Ett verkligt ABM-case (gästföreläsare)

 

10:45-11:00 – Förmiddagsfika

 

11:00 – 12:00 – Så skapar du relevant innehåll för de utvalda företagen och de olika stegen i köpresan

 

12:00-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)

 

13:00-13:45 – Välja ut företag för ABM-arbetet, och olika nivåer du kan använda

 

13:45-14:45 – Spridning – Köpt media, Social selling med mera

 

14:45-15:00 – Eftermiddagsfika

 

15:00-16:00 – Mäta, anpassa och löpande förbättra

 

Några av de hundratals företag vi utbildat tidigare

Praktisk information

Plats: Magnus Ladulåsgatan 65 på Södermalm i Stockholm

Omfattning: Heldag, 09.00-16.00

Gruppstorlek: Max 15 deltagare – vilket ger utrymme för diskussioner och möjlighet att ställa egna frågor

Vad ingår: Frukost, utsökt lunch och eftermiddagsfika samt kursmaterial

 

Kommande kurstillfällen:

27 november

Se pris och boka

5 februari

Se pris och boka

Passar inte datumen? Lämna din mailadress här så håller vi dig uppdaterad om nya kurstillfällen.

Se alla våra kurser