MENU

Introduktionskurs i Google AdWords i Stockholm

Välkommen till en inspirerande och mycket uppskattad heldagskurs för dig som vill lära dig Google AdWords från grunden. Som deltagare får du en teoretisk och praktisk överblick av AdWords som annonseringsplattform och dessutom djupare kunskap om optimering av annonser, kontostruktur, sökordsanalys, uppföljning och viktiga KPI:er. Plus mycket mer.

Kort sagt: vår certifierade kursledare hjälper dig att få ut maximalt av din annonsering i söknätverket.

För dig som är ny inom AdWords

Kursen är perfekt för dig som vill lära dig grunderna i hur du på ett kostnadseffektivt sätt sprider ditt varumärke med hjälp av denna kraftfulla kanal – och inte minst bli en bättre beställare om du köper in tjänsten från en byrå. Du behöver inga förkunskaper för att delta då vi börjar från grunden och dyker djupare i ämnet under dagen för en bättre förståelse.

Anmäl dig till kurstillfället 30 januari

Anmäl dig här

Anmäl dig till kurstillfället 6 mars

Anmäl dig här

Det här lär du dig som deltagare

  • Vilka möjligheter som finns med Google AdWords
  • Best practice kring kontostruktur och annonser
  • Hur du bäst fördelar din budget
  • Att göra en sökordsanalys och sätta upp din strategi
  • Att optimera landningssidor & kampanjinställningar
  • Hur du utvärderar och förbättrar din annonsering samt de viktigaste KPI:erna

Kursledare: Michael Berman och Pontus Karlsson – certifierade experter på Google AdWords

Michael är Head of SEM på Pineberry och har flera års erfarenhet av digital annonsering från både den svenska och amerikanska marknaden. Han är en mycket uppskattad kursledare och föreläsare och är dessutom medförfattare till den populära boken “Bygg en pengamaskin – Google AdWords för alla”.

Pontus är Sökmotorkonsult och Teamledare för sökordsannonsering på Pineberry. Han har flera års erfarenhet av digital marknadsföring och har en högskoleutbildning i grafisk design och webbutveckling från Jönköpings Tekniska Högskola.

Tillsammans är de en perfekt kursledarduo – med 100% mycket nöjda deltagare hittills på sin kurs.

Här är dagens program

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost

Registrering i receptionen på IDG´s nya kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.

 

09:00-09:50 – Introduktion till AdWords – Söknätverket

  • Söknätverket i går och i dag
  • AdWords olika delar
  • Hur fungerar annonsering med AdWords?
  • Pengamaskin! – fördelarna med AdWords-annonsering!

 

09:50-10:50 – Analys och strategi

  • Val av sökord för din annonsering – faktorer som avgör
  • Förstå sökbeteendet och rikta din annonsering med matchtyper

 

10:50-11:00 – Förmiddagsfika

 

11:00-11:50 – Kontostruktur och kampanjinställningar

  • Skapa en struktur som möjliggör lönsam annonsering
  • Rätt inställning tjänar du pengar på – vi går igenom de viktigaste inställningarna du behöver ha koll på

 

11:50-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)

 

13:00-13:50 – Annonser och annonstillägg

  • Annonser påverkar din lönsamhet – hur skriver man en säljande annons?
  • Fallgropar du gör bäst i att undvika
  • Ta upp plats i sökresultatet och fånga besökarens uppmärksamhet
  • Skapa vinnande landningssidor – förbättra dina resultat

 

13:50-14:45 – Optimering och Budgivning

  • Optimera dina sökord och positioner – här finns mycket att tjäna
  • Olika bud för olika sökord – lär dig fördela din budget!
  • Hur utesluter jag olönsam trafik ur min annonsering?
  • Belönas som annonsör – betydelse av Quality Score
  • Viktiga metrics du måste känna till för att lyckas med din annonsering

 

14:45-15:00 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:00-16:00 – Uppföljning & Analys

  • Är din annonsering lönsam? Vad har du för ROAS?
  • Sätt upp och spåra dina mål och KPI:er
  • Köpa in AdWords-hjälp? – Ställ krav på din leverantör!

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Hittills under 2017 har 100 procent av våra deltagare gett toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

Anmäl dig till kurstillfället 30 januari

Anmäl dig här

Anmäl dig till kurstillfället 6 mars

Anmäl dig här